در نشانه‌ای از مهار و مقابله با چین، انگلیس اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵ رزمایش‌های منظم با آمریکا و ژاپن در منطقه هند- اقیانوس آرام برگزار می‌کند.

تصمیم آمریکا، انگلیس و ژاپن برای برگزاری رزمایش‌های منظم در منطقه هند- اقیانوس آرام

به گزارش قدس آنلاین وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که این کشور از سال ۲۰۲۵ تمرینات نظامی مشترک منظمی را با ایالات متحده و ژاپن در منطقه هند و اقیانوس آرام برگزار خواهد کرد تا امنیت در منطقه را تقویت کند.

گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای گفت: برگزاری رزمایش‌های مشترک پیامی قوی برای هر کسی است که به دنبال تضعیف نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین است. روابط دفاعی ما محدود به فاصله نیست و ما آماده پاسخگویی به هر تهدیدی در سراسر جهان هستیم.

شاپس به طور غیر مستقیم به پکن اشاره کرده است که تنش‌هایش در دریای جنوبی چین با فیلیپین افزایش یافته است و به صراحت اعلام کرده که چین در نهایت با تایوان یکپارچه خواهد شد.

طبق اعلام وزارت دفاع انگلیس، ناو هواپیمابر «اچ‌ام‌اس پرنس آو ولز» (HMS Prince of Wales) نیروی دریایی سلطنتی به عنوان بخشی از یک گروه برای انجام عملیات و تمرینات با متحدان در منطقه از جمله یک بندر ژاپن مستقر خواهد شد.

روز چهارشنبه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در مورد «دوران جدید» همکاری راهبردی دو کشور وعده دادند.

روز دوشنبه، استرالیا، انگلیس و ایالات متحده گفتند که در حال بررسی همکاری با ژاپن از طریق پیمان امنیتی «آکوس» (AUKUS) هستند که ذیل رکن دوم این توافق برای توسعه فناوری‌های نظامی پیشرفته است.

درحالیکه ذیل رکن اول زیردریایی‌های هسته‌ای تا سال ۲۰۳۰ در اختیار استرالیا قرار می‌گیرد اما به گفته کانبرا اعضای پیمان قصد همکاری با هیج کشوری در چارچوب رکن اول را ندارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.