امام جمعه موقت گناباد گفت: این شهرستان با توجه به قدمت، موقعیت و توانایی در بخشهای مختلف از ظرفیتهای شاخصی برای مشارکت مردم در تولید برخوردار است و مردمی سازی اقتصاد در این منطقه باید متمایز از سایر نقاط دیده شود.

مردمی سازی اقتصاد این شهرستان متفاوت از سایر نقاط دیده شود

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام رضا مدنی در خطبه های نماز جمعه امروز گناباد مشارکت خیران در تولید را از نقاط قابل توجه و بستر ساز جهش تولید در این شهرستان دانست و افزود: باید بستر بالندگی و نقش آفرینی بیشتر آنان در تولید و رونق اقتصادی منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: از سالهای گذشته تعدادی از نیکوکاران گنابادی در عرصه تولید حضور یافتند ولی برخی به دلیل نامناسب بودن بستر لازم آسیب دیده و ورشکسته شدند و بعضی دیگر از آنان با از خودگذشتگی و مدیریت درست مشغول فعالیت هستند.

امام جمعه موقت گناباد گفت: این شهرستان با سابقه کهن از ۲ هزار و ۵۰۰ سال قبل میدان دار مشارکت مردم در تامین آب و حفر قنات است و مصداق بارز آن قنات جهانی قصبه به عنوان اثر ثبتی استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی است.

مدنی در تشریح راهکارهای مشارکت مطلوب مردم در جهش تولید افزود: باید عرصه های تولیدی در گناباد مانند صادرات، صنعت و معدن که امکان مشارکت بهتر مردم وجود دارد به نحو صحیح اطلاع رسانی شود و اطلاعات لازم نسبت به ظرفیتها و گردش مالی این بخشها برای آحاد مردم و متقاضیان و سرمایه گذاران بیان شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمنان و استکبار جهانی در رسانه های وابسته به خود برای به انحراف کشاندن افکار عمومی از جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین و غزه به شیوه های گوناگون می کوشند حماس و مقاومت اسلامی را مقصر اصلی این تجاوزات و شروع جنگ معرفی کنند در حالی که مقصر اصلی این جنایات، رژیم اشغالگر قدس و حامیانش هستند که بیش از ۷۰ سال گذشته این رژیم جعلی را تاسیس کردند که طی همین مدت از هیچ جنایتی در حق فلسطینیان دریغ نکردند.

او اظهار کرد: بر اساس آماری که صهیونیستها منتشر کردند ۴۲ درصد از حامیان رژیم اشغالگر قدس در آمریکا دست از حمایت این رژیم برداشته اند و رییس جمهور آمریکا بعد از افزون بر ۴۰ قطعنامه که علیه این رژیم در شورای امنیت وتو کرده بود به تازگی و تحت تاثیر افکار عمومی این کشور به قطعنامه ای در این زمینه رای ممتنع داد ولی در کنار آن همچنان به حمایت از رژیم صهیونیستی می پردازد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.