۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 978064

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای ایمن سازی محور ارومیه _ سلماس خبر داد.

ایمن سازی محور ارومیه _ سلماس

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد:  ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای ایمن سازی جاده ارومیه - سلماس در نظر گرفته شده است که در عرض ۶ ماه اجرای این به پایان خواهد رسید.

ایرج دست نشان ادامه داد: طول گردنه قوشچی محور ارومیه_سلماس به ۲۷ کیلومتر می‌رسد و در ۱۴ کیلومتر از این محور که در حوزه شهرستان ارومیه قرار دارد ظرف ۶ماه گذشته، با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان، نیوجرسی نصب شده است. 

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت در ۱۴ کیلومتر از محور ارومیه _سلماس، بالغ بر ۱۰ هزار عدد رفلکتور نیوجرسی که به آشکارسازی مسیر کمک می‌کند با اعتبار یک میلیارد تومان نصب شد. 

تصادفات شاخ به شاخ در گردنه قوشچی به صفر رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نصب نیوجرسی خطر تصادف شاخ به شاخ با عاملیت جاده را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: پس از اجرای طرح نصب نیوجرسی، تصادفات منجر به فوت شاخ به شاخ در گردنه قوشچی محور ارومیه_سلماس صفر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش روشنایی در کاهش تصادفات جاده‌ای در شب، یاد آور شد: ۲۰کیلومتر از ۲۷کیلومتر گردنه قوشچی محور ارومیه_سلماس با اعتبار ۱۰میلیارد تومان به سیستم روشنایی تجهیز شده است. 

دست نشان با اشاره به اینکه ایمن سازی ادامه محور ارومیه_سلماس در دستور کار اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی است، خاطر نشان کرد: عملیات نصب نیوجرسی در  ۱۳ کیلومتر باقی مانده این محور که در حوزه شهرستان سلماس قرار دارد ظرف ۴ ماه و با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی از ۲۵ فروردین سال جاری شروع شده و پیمانکار در حال تولید و سپس نصب نیوجرسی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.