۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 978210

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور ۶۸ موافقت اصولی برای ساخت تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی حدود ۲۸۰۰ نفر در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صدور ۶۸ موافقت اصولی گردشگری در البرز

به گزارش قدس آنلاین، رحیم خاکی روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: این موافقت اصولی‌ها برای ۱۶ بوم گردی، ۸ هتل، ۳ واحد پذیرایی سنتی، ۲۷ مجتمع گردشگری، ۹ کمپینگ بهداشتی، یک محوطه روستایی و گردشگری، یک هتل بیمارستان، یک هتل آپارتمان، یک اقامتگاه سنتی و یک مجموعه گردشگری سلامت صادر شده است.
او با اشاره به وجود ۱۰۹ واحد پذیرایی شامل ۹۱ واحد پذیرایی بین راهی و ۱۸ واحد پذیرایی سنتی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی گفت: امسال ۲۲ پروانه واحد پذیرایی و ۳۸ پروانه در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی در استان صادر و تمدید شده است. 
خاکی تعداد بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری در سال گذشته را ۲۴۳۲ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۵۱۲ مورد بازدید مربوط به واحدهای پذیرایی، ۷۸۱ بازدید از واحدهای اقامتی و ۱۳۹ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی برای بررسی ارائه خدمات بهینه به گردشگران صورت گرفته است.
او با اشاره به اینکه ۴۸ طرح گردشگری در سال ۱۴۰۲ برای دریافت تسهیلات معرفی شدگفت: مبلغ این طرح‌ها دو هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال که در زمینه تأسیسات گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های گردشگری، واحدهای پذیرایی سنتی است. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.