عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات ۳۹ سوره «حج» و ۳۲ سوره «مائده» در رابطه با حق دفاع مشروع و تنبیه متجاوز گفت: پاسخ مقتدرانه موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در قالب عملیات «وعده صادق» در جهت احیای بشریت و مقابله با فساد صهیونیست‌ها انجام شد.

مبانی قرآنی دفاع مشروع و تنبیه متجاوز

آیت‌الله عباس کعبی، امام جمعه موقت اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی و درباره مبانی قرآنی دفاع مشروع و تنبیه متجاوز گفت: به طور قطع عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز دفاع مشروع از اسلام، مظلومان غزه و فلسطین محسوب می‌شود و همچنین پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده‌ای به جنایت متجاوزانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق به منزله خاک ایران است. این عملیات همچنین پاسخی در به شهادت رساندن شهید سرلشکر زاهدی و شهید رحیمی و یارانشان بود.

وی افزود: البته پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی هنوز تمام نشده و انتقام شهدای هسته‌ای و دیگر جنایات رژیم صهیونیستی باقی مانده است. ذات این رژیم با تبهکاری، خباثت، شیطنت، فساد و جنایت و ظلم به انسان‌ها و حقوق بشر گره خورده است. همه آزادی‌خواهان جهان رژیم صهیونیستی را به عنوان غده سرطانی علیه بشریت به حساب می‌آورند و هرگونه مقابله با این رژیم غاصب و ایستادگی در برابر آن به معنای پایان تجاوز و مقابله با ظلم و جنایت است.

آیات قرآنی تنبیه متجاوز و دفاع مشروع

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی در آیه ۳۹ سوره «حج» می‌فرماید: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» به کسانی که همواره و مظلومانه مورد تهاجم و قتل‌عام قرار گرفته‌اند، اجازه دفاع و جهاد داده شده است والبته خداوند بر یاری آنان قادر است. همچنین امیرالمؤمنین(ع) فرموده‌اند: «یَوْمُ آلْمَظْلُومِ عَلَی الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ یَوْمِ الظَّالِمِ عَلَی آلْمَظْلُومِ» روز انتقام مظلوم از ظالم، شدیدتر از روز ستم کردن ظالم بر مظلوم است. 

آیت‌الله کعبی گفت: خداوند در خصوص صهیونیست‌ها در آیه ۳۲ سوره «مائده» می‌فرماید: «مِنْ أَجْلِ ذلِکَ کَتَبْنا عَلی بَنی إِسْرائیلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النَّاسَ جَمیعاً وَ لَقَدْ جاءَتْهُمْ رُسُلُنا بِالْبَیِّناتِ ثُمَّ إِنَّ کَثیراً مِنْهُمْ بَعْدَ ذلِکَ فِی الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ» به این سبب بر بنی اسرائیل لازم و مقرر کردیم که هر کس انسانی را جز برای حق، [قصاص] یا بدون آنکه فسادی در زمین کرده باشد، بکشد، چنان است که همه انسان‌ها را کشته، و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان‌ها را زنده داشته است. و یقیناً پیامبران دلایل روشنی برای بنی‌اسرائیل آوردند، سپس بسیاری از آنان بعد از آن در روی زمین به [تجاوز از حدود حق و فساد و] زیاده روی برخاستند.

وی با بیان اینکه پاسخ مقتدرانه موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در جهت احیای بشریت و مقابله با فساد صهیونیست‌ها انجام شد، گفت: قطعاً این پاسخ نقطه عطفی در انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. ما چند انقلاب در کشور داشتیم؛ انقلاب اول علیه رژیم ستم‌شاهی، انقلاب دوم علیه لانه جاسوسی آمریکا و حرکت توفنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم صهیونیستی را باید انقلاب سوم یا «انقلاب موشکی» دانست که تکمیل‌کننده طوفان‌الاقصی و نقطه عطفی در مسیر آزادی فلسطین است و بعد از آن طوفان‌الاقصی‌های دیگری در راه خواهند بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: به باور تمام تحلیل‌گران جهانی، عملیات «وعده صادق» قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرد و گفته شد که رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق دست به یک اشتباه بزرگ تاریخی زد و پاسخ جمهوری اسلامی، پشیمان‌کننده بود.

برای مقابله با انواع توطئه‌ها آمادگی داریم

آیت‌الله کعبی با تأکید بر این نکته که نظام اسلامی کشورمان برای مقابله با انواع توطئه‌ها آمادگی دارد، گفت: چنانچه خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند قطعاً پاسخ قاطع‌تری دریافت خواهد کرد. پاسخی که صهیونیست‌ها شب گذشته از ما دریافت کردند منجر به درهم ریختن گنبد موهوم آهنین آنها شد؛ با وجود اینکه کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه در رهگیری موشک‌های ایرانی به صهیونیست‌ها کمک کردند.

وی اضافه کرد: موشک‌های مقتدر سپاه پاسداران پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبیدند و از کار انداختند. گستردگی این عملیات به حدی بود که قدرت‌های غربی به سران رژیم صهیونیستی پیام دادند که ادامه ندهند. این را باید مدنظر داشت که توسعه جنایت توسط جنایتکار به مرگ او منجر خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» مرگ تدریجی صهیونیست‌ها را رقم زده است، گفت: امروز اضطراب، وحشت و نگرانی در اردوگاه صهیونیست‌ها حاکم شده و متوجه شده‌اند که قدرت پوشالی آنها نابودشدنی است و آمریکا هم نمی‌تواند حمایت جدی از آنها داشته باشد. همچنین امروز شاهد خوشحالی ملت ایران، مردم مظلوم غزه و کل محور مقاومت هستیم و این عملیات نقطه آغازی بر پیروزی‌های دیگر است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.