سیاستمدار ترکیه ای با بسیار هوشمندانه توصیف کردن عملیات ایران گفت که این حمله پیامی بود به اسرائیل با این مضمون که اگر شما گام دیگری علیه ایران بردارید، پاسخ ما بسیار سنگین تر خواهد بود.

پاسخ ایران به اسرائیل هوشمندانه و حساب شده بود

به گزارش قدس آنلاین رژیم صهیونیستی اول آوریل جاری به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله و شماری از مستشاران نظامی ارشد ایرانی را ترور کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، هفت تن از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دوشنبه شب در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ داشتن این حق (حمله تلافی جویانه) برای خود، در مورد نوع واکنش و مجازات متجاوز تصمیم گیری می کند.

اما در نهایت ایران شامگاه گذشته در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی طی عملیاتی تنبیهی با تعداد زیادی پهپاد و موشک به سرزمین های تحت اشغال اسرائیل حمله کرد. ایران شب گذشته در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ ترکیبی موشکی و پهپادی را ضد مناطق مشخصی در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. همزمان با این واکنش، حزب الله لبنان، نیروهای مقاومت عراق و یمن نیز مناطقی از اراضی اشغالی را زیر باران موشکی خود قرار دادند. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که در واکنش ترکیبی ایران علیه پایگاه‌های نظامی در اراضی اشغالی خسارت‌های فراوانی به صهیونیست‌ها وارد شده است.

در همین رابطه سرویس انگلیسی خبرگزاری مهر با «عثمان فاروق لوغ اوغلو» عضو ارشد حزب جمهوری خلق ترکیه و نماینده اسبق ترکیه در سازمان ملل در مورد تحولات اخیر گفت و گو کرده است. وی درباره حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: پاسخ ایران مشروع، بسیار هوشمندانه و حساب شده و دقیق بود.
وی حمله اسراییل به کنسولگری ایران را در ادامه جنایات اسراییل علیه فلسطینیان خواند و تصریح کرد ایران با این حملات صراحتا اعلام کرد که هر اقدامی علیه منافعش را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

متن این گفت و گو را در اینجا می خوانید:

علیرغم تلاش کشورهای غربی برای معرفی ایران به عنوان متجاوز، واکنش ایران به جنایات فزاینده اسرائیل از جمله حمله به کنسولگری ایران در سوریه بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را چگونه ارزیابی می کنید؟

حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌های وین در مورد نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی بود. این حمله ادامه جنایاتی بود که علیه غیرنظامیان فلسطینی انجام می‌شد. پاسخ ایران حساب شده، سنجیده و قانونمند بود. ایران با این ادقام به اسرائیل این پیام را می دهد که فعلاً همین است. اگر شما (اسرائیل) گام دیگری علیه ایران بردارید، پاسخ ما بسیار سنگین تر خواهد بود! ایران بسیار هوشمندانه تلافی اما از تشدید تنش اجتناب کرد!

ایران هیچ سایت غیرنظامی مانند بیمارستان ها، مدارس و غیره را هدف قرار نداد، اما اسرائیل در غزه علیه غیرنظامیان در وحشیانه عمل کرد. دلیل اصلی این دو رفتار متفاوت چیست؟

اقدامات اسرائیل در غزه غیرقابل دفاع است و نمی توان آن را به عنوان دفاع مشروع از خود تلقی کرد. من قویا معتقدم که اسرائیل در مسیر اشتباهی قرار دارد و به منافع بلندمدت خود آسیب می رساند.

تاثیر حمله ایران بر افزایش قدرت بازدارندگی ایران و تضعیف اسرائیل چه می تواند باشد؟

ایران تصریح کرد که حملات علیه منافع خود را بی پاسخ نخواهد گذاشت. اسرائیل باید به این پیام توجه کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.