وزیر امور خارجه اوکراین در ادامه روند بی‌پایان طلب کردن تسلیحات از متحدان غربی، از غربی‌ها خواست «با اتخاذ گام‌هایی فوق‌العاده» سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری را به کشورش بدهند.

اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد

به گزارش قدس آنلاین، «دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین در سخنرانی خطاب به دومین کنفرانس امنیتی دریای سیاه در بلغارستان بیان داشت: «ما نیاز فوری به پاتریوت‌ها و دیگر سامانه‌های پدافند هوایی، تسلیحات و مهمات مدرن داریم.»

کولبا ادامه داد: «این از جنبه ثبات جهانی و منطقه‌ای کاملا منطقی است که پدافند هوایی اوکراین در سریع‌ترین زمان ممکن تقویت شود.»

این سیاستمدار اوکراینی مدعی شد رژیم صهیونیستی و متحدانش توانسته‌اند عمدتا حمله پهپادی و موشکی ایران به این رژیم را دفع کنند و اوکراین نیز می‌تواند در صورت دریافت حمایت‌های بیشتر از متحدانش با حملات هوایی روسیه مقابله کند.

این در حالیست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنان کولبا در شرایطی مطرح می‌شود که موجی از حملات هوایی اخیر روسیه علیه زیرساخت‌های انرژی و اهداف دیگر اوکراین خساراتی گسترده را وارد کرده‌اند و مقام‌های اوکراین همچنان از حامیان غربی این کشور می‌خواهند در سومین سال جنگ با روسیه سامانه پدافند هوایی بیشتری به کی‌یف بدهند.

کولبا در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر کی‌یف خطاب به حامیان غربی گفت: «به ما آنچه را که نیاز داریم، بدهید و ما بقیه کار را انجام خواهیم داد.»

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین نیز اواخر روز یکشنبه درخواست مشابهی را با طرح ادعای موفقیت پدافند هوایی صهیونیست‌ها برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی ایران مطرح ساخت.

زلنسکی روز یکشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت روسیه هفته گذشته حدود ۱۳۰ پهپاد انتحاری، بیش از ۸۰ موشک روسی و حدود ۷۰۰ بمب هدایت‌شونده را به اوکراین شلیک کرد و از متحدان خواست به کشورش سامانه‌های پاتریوت بیشتری بدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنی ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    غرب هیچ سلاحی به اکراین نخواهد داد.