یزدی‌ها در حالی اولین ماه سال جدید را به سه مورد اهدای عضو تاکنون آغاز کرده‌اند که در سال گذشته نیز با ۴۶ مورد اهدای عضو برای سومین سال پیاپی پیشتاز کشور در این حوزه بودند.

یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد

به گزارش قدس آنلاین، اولین اهدای عضو سال جاری یزد در تعطیلات نوروزی با ایثارگری خانواده مرحوم «رمضانعلی غلامی» ۵۴ ساله که به علت ایست قلبی دچار مرگ مغزی شده بود، اتفاق افتاد و در ادامه مرحوم «سید احمد آتشی» ۳۳ ساله با اهدای کبد و کلیه‌هایش دومین اهدای عضو یزد در سال جدید را به نام خود ثبت کرد.

امروز ۲۹ فروردین ماه هم سومین اهدای عضو سال جاری با ایثار یک هموطن دیگر در استان به ثبت رسید و مرحوم «سید جواد سجادی» ۴۴ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود،  اعضای خود را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

به گفته دکتر «محمد پورشمسی» رییس اداره فرآهم آوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، کبد این ایثارگر در بیمارستان شهید صدوقی و کلیه‌ها در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

دکتر «سید کاظم رضوی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز می‌گوید: استان یزد برای سومین سال متوالی رتبه نخست اهدای عضو را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ۴۶ مورد اهدای عضو در سال گذشته، اظهار می‌کند: یزد تنها استان در کشور است که در زمینه اهدای عضو با شاخص‌ها و استانداردهای بین المللی برابری می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.