رئیس هیات کشتی استان اردبیل گفت: حضور کشتی‌گیران سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق در مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" قطعی شد.

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

به گزارش قدس آنلاین قدرت حاج نوری افزود: نخستین دوره مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" تحت عنوان گرامی داشت "رحیم علی آبادی" کشتی گیر نامی اردبیلی و قهرمان المپیک در حالی در اردبیل برگزار می‌شود که تاکنون حضور نمایندگان ارمنستان، قزاقستان و عراق در این مسابقات قطعی شده است.

او با بیان اینکه مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان، نقطه آغاز مسابقات جام صفوی در اردبیل است، اظهار کرد: این رقابت‌ها روز پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت ماه به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد.

رئیس هیات کشتی استان اردبیل با اشاره به اینکه این مسابقات بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد، بیان کرد: در این مسابقات بین المللی علاوه بر کشتی گیران سه کشور ارمنستان، قزاقستان و کشتی‌گیرانی از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم حضور خواهند داشت.

حاج نوری اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه تیم‌های شرکت کننده پذیرش و روز پنجشنبه هم کشتی گیران وزن کشی خواهند شد و بعد از آن مسابقات به طور رسمی آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه مسابقات جام صفوی یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان است، ادامه داد: در این رقابت‌ها علاوه بر کشتی گیران خارجی، ۱۰ نفر اول کشور در هر وزن حضور خواهند داشت.

رئیس هیات کشتی استان اردبیل با بیان اینکه به دنبال تثبیت و برندسازی جام صفوی هستیم، اظهار کرد: مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" در تقویم فدراسیون کشتی کشورمان ثبت شده است و تلاش می‌کنیم در سال‌های بعد در تقویم اتحادیه جهانی کشتی ثبت شود.

حاج نوری اظهار کرد: برگزاری مسابقاتی در این سطح علاوه بر شکوفایی استعدادها، افزایش شور و نشاط مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان، باعث رونق و توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و توریسم ورزشی منطقه خواهد شد.

او از تمامی دلسوزان، علاقمندان، پیشکسوتان و خاک خوردگان ورزش به ویژه کشتی خواست، با وحدت و اتحاد گوشه‌ای از کار را دست بگیرند تا اردبیل میزبان شایسته‌ای برای شرکت کنندگان و مهمانان حاضر در این رویداد ورزشی مهم باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.