۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 9834

مرجع تقلید شیعیان گفت: رعایت احکام حجاب برای بانوان در حکم جهاد است و ارزش بسیاری دارد.

رعایت حجاب حکم جهاد را دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار جمع کثیری از اعضای کانون حضرت مهدی(عج) استان کرمانشاه با استشهاد به روایتی معروف از پیامبر گرامی اسلام، انتظار فرج را افضل جهاد امت اسلام عنوان کرد.

وی با اشاره به لزوم اجرای خواسته و حوائج حضرت ولی‌عصر(عج) در جامعه افزود: انتظار فرج جلوه‌های بسیاری دارد که احیای امر حضرت صاحب الامر یکی از این امور است و ارزش بسیاری دارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که تبلیغات منفی بسیاری وجود دارد، ما از نسل جوان که آینده به دست آنها است انتظار داریم ثابت قدم بمانند و بر درجات ایمان خود بیفزایند و ما نیز برای توفیق آنان دعا می‌کنیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به فضیلت حفظ ایمان و دین در عصر غیبت، یادآورشد: در عصر غیبت هرچند مردم از فیض حضور امام محروم هستند، اما ثواب کسانی که ایمان خود را در این عصر حفظ می‌کنند، از ثواب کسانی که در عصر حضور امام هستند بیشتر است.

عصر غیبت، عصر امتحان و تخلیص

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه عصر غیبت، عصر امتحان و تخلیص است، تاکید کرد: خوشا به حال کسانی که در عصر غیبتِ امام زمان، صبر و شکیبایی به خرج می‌دهند و در محبت اهل بیت و امام زمان (ع) ثابت قدم هستند.

وی به جوانان کسب بیش از پیش معارف اهل بیت(ع) را توصیه کرد و اظهار داشت: جوانان باید خود را به معارف و علوم اهل بیت(ع) مجهز کنند تا بتوانند در آینده حافظ و نگهبان دین مبین اسلام باشند؛ باید معارف اهل بیت و آموزه‌های اسلامی را برای خود امانتی بزرگ بدانند و درصدد حفظ آن برآیند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تأکید بر لزوم رعایت حلال و حرام خدا در جامعه اسلامی تصریح کرد: نماز، روزه، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر جزو احکام الهی است و مسلمان واقعی همواره در راستای حفظ واجبات و ترک محرّمات اهتمام دارد.

وی حجاب و پوشاندن صورت را یک حکم مشترک در بین اکثر علمای شیعه و سنی دانست و تاکید کرد: توصیه ما به زنان و دختران این است که با حفظ حجاب و عفت، شخصیت خود را حفظ کنند و بدانند که جایگاه آنان ارزشمند است. رعایت این احکام برای بانوان در حکم جهاد است و ارزش بسیاری دارد.

احیای امر اهل بیت(ع) در عصر غیبت از هر عبادتی بالاتر است

آیت‌الله صافی گلپایگانی احیای امر اهل بیت(ع) در عصر غیبت را از هر عبادتی بالاتر توصیف و تاکید کرد: حیات دینی و زندگی دینی جامعه باید محفوظ بماند تا مردم به اسلام، دین و حجاب افتخار کنند و همه باید این‌گونه باشند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای آشناکردن مردم و به ویژه نسل جوان با معارف اهل بیت(ع)، این گونه اقدامات را ستودنی توصیف کرد و از تلاش‌های کانون‌ حضرت مهدی(ع) کرمانشاه تقدیر و برای موفقیت آنان دعا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.