رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد از شناسایی ۶۰ نقطه پرترافیک در مشهد خبر داد و گفت: تا پایان سال ۴۴ نقطه که بیشترین ترافیک را دارند، با اصلاح هندسی رفع مشکل خواهند شد.

شناسایی ۶۰ نقطه پرترافیک در مشهد / ۴۴ نقطه اصلاح هندسی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، مجید نژاد حسین امروز، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، در نشست بررسی عملکرد کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در سال‌های گذشته بودجه‌های مصوب در بخش‌هایی هزینه می‌شد که یا مشکل تملک داشت یا طرح نداشت و در اجرا با مشکل مواجه می‌شد، عنوان کرد: امسال تصمیم گرفتیم بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد را عملیاتی و با مشورت مناطق و سازمان‌های شهرداری تنظیم کنیم پس با تمام شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان‌ها جلسه برگزار کردیم تا نیاز شهروندان مشخص شود و بدانند برای اجرای پروژه مشکلی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ را صددرصد با نظر مدیریت شهری تعیین کردیم، اضافه کرد: در دو سال گذشته ۶۰ درصد مطالعاتی که شورا برای شهرداری مصوب کرده بود، اجرا نشد.

وی افزود: در مشهد یکهزار و ۷۲۰ اتوبوس داریم، در حالی که در تهران ۲۵۰۰، اصفهان ۱۱۵۰، شیراز ۷۵۰ و تبریز ۶۵۰ دستگاه است، در زمینه اتوبوس‌رانی مجوز انعقاد قرارداد خرید ۴۵۰ اتوبوس را گرفتیم. ۱۳۰ میدل‌باسی که قرار بود به مشهد بیاید، به اتوبوس تبدیل شد. ۳۰ دستگاه را تحویل گرفتیم، اما ۱۰۰ دستگاه به ۵۹ اتوبوس تبدیل شد.

نژادحسین اضافه کرد: وضعیت ناوگان اتوبوس‌رانی خوب بوده، اما مطلوب نیست که با ورود ۴۵۰ دستگاه شرایط بهتری خواهیم داشت. در سال ۱۴۰۲ هزینه بلیت اتوبوس ۱,۲۰۰ تومان بود که در سال ۱۴۰۳ به ۱,۵۰۰ تومان رسید. میانگین افزایش نرخ بلیت اتوبوس در مشهد ۲۵ درصد، تهران ۲۸، اصفهان ۳۳، شیراز ۴۸ و تبریز ۴۵ درصد بوده که مشهد از همه کلان‌شهرها کمتر افزایش داشته است.

نژادحسین با اشاره به اینکه ما در مقطعی باید پروژه‌های شورای پنجم را تکمیل می‌کردیم، همان‌طور که برخی پروژه‌های شورای ششم برای شورای هفتم باقی می‌ماند، تصریح کرد: تقاطع غیرهم‌سطح شهید میرزایی در این دوره شروع شد و شش‌ماهه در اختیار شهروندان قرار گرفت. دو سطح تقاطع چهارسطحی آزادگان نیز در این شورا تکمیل شد. یک اتفاق خوب در این دوره پیاده‌روسازی بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: سالانه ۲۵۰ هزار مترمربع پیاده‌روسازی داشتیم که در سال ۱۴۰۱ به ۳۰۰ هزار مترمربع و در سال ۱۴۰۲ به ۴۵۰ هزار مترمربع رسید. بیشتر این پیاده‌روسازی‌ها در حاشیه شهر انجام شد اما در بودجه سال سوم، این اقدام را برای مناطق خوب مشهد نیز در نظر گرفتیم که برای خیابان‌های راهنمایی، آبکوه، سناباد، لادن، اقبال، هنرستان، هاشمیه، سیدرضی و معلم شروع می‌شود.پل دهرود در بولوار رسالت، مرکز معاینه‌فنی خودروهای سنگین درون‌شهری و تست گرم فاز یک خط‌سه قطارشهری از جمله پروژه‌های سال جدید بود که رئیس کمیسیون عمران به آن اشاره کرد.

وی گفت: حفاری همه خطوط قطارشهری در سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد. حفاری خط‌سه مسیر غربی از انتهای امامت تا امیریه آغاز شده و دستگاه حفاری TBM خط چهار به چهارراه گاز رسیده است. در میدان شهدا خط سه و دو متصل می‌شوند.همچنین مصوب شد برای تکمیل پنج ایستگاه بین این خطوط با قرارگاه خاتم قرارداد بسته شود مشروط بر اینکه ایستگاه بسیج، اتصال خط یک و سه، تا خردادماه امسال تحویل شود. اتصال خط دو و سه تا شهریور یا مهر ماه امسال تکمیل می‌شود و خط یک و سه نیز در خردادماه سال ۱۴۰۴ متصل خواهند شد.

نژاد حسین از اتمام عملیات تعریض پل سرخس تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تقاطع غیرهم‌سطح شهید هریری تا خرداد یا نهایت ۱۵ تیر ماه تحویل شود.علاوه بر این دسترسی‌های سوم و چهارم مصلی نیز تا ۱۵ تیر ماه تحویل خواهد شد. برای سطح سوم خیام نیز تلاش می‌کنیم که در این دوره انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک ادامه داد: تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب و اتصال به نماز یکی دیگر از پروژه‌هاست که تقاطع صددرصد انجام می‌شود، اما در اتصال به بلوار نماز اختلافی در ارتش وجود دارد که مانع کار شده، این پروژه را تا ۲۲ بهمن ماه تحویل خواهیم داد. پایانه اتوبوس‌رانی مفتح شرقی نیز شهریور ماه تحویل می‌شود.

نژادحسین خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس، تکمیل ایستگاه سلامت خط ۲، تقاطع چندسطحی امام‌حسن (ع) (در شاهد-شهید فخرایی) را جزو مهم‌ترین پروژه‌های امسال دانست و گفت که این پروژه تیرماه شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه رأی بزرگراه پیامبراعظم (ص) نیز چند دوربرگردان پیش‌بینی کردیم، اضافه کرد: تقاطع غیرهم‌سطحی در شاهنامه داریم و تا تیرماه طرح چپ‌گرد شاهنامه-پیامبراعظم (ص) ارائه می‌شود. برای تقاطع غیرهم‌سطح مشهد-طرقبه-شاندیز نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم، نیاز است استانداری همکاری کند و ما نیز آمادگی اجرا داریم. در بولوار هاشمی‌رفسنجانی دو دوربرگردان در نظر گرفته شده و محور خیام و ابوطالب‌شمالی نیز به یک میان‌گذر شمالی امتداد پیدا می‌کند.

نژادحسین با اشاره به مشکل جای پارک در اطراف پارک ملت، عنوان کرد: یکی از پروژه‌های امسال پارکینگ ضلع غربی پارک ملت سمت امامت بوده که بخشی از داخل پارک ملت برای پارکینگ پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: آبان سال گذشته از سازمان ترافیک خواستیم نقاطی که بیشترین ترافیک را دارند برای ما ارسال کنند، ۶۰ مورد ارسال شد و بیان کردند این نقاط نیاز به پل ندارد و باید مشکل ترافیک آن با اصلاح هندسی حل می‌شود. ۴۴ مورد در سال ۱۴۰۳ با اصلاح هندسی رفع خواهد شد که یکی از نقاط، محور آزادی به سمت استقلال است.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.