همدان- استاندار همدان گفت: ۲ هزار واحد مسکونی تخریب شده در سیل امسال، در روستاهای این استان به طور کامل بازسازی و بهره‌برداری شد.

۲۰۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده در همدان بازسازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری همدان سید سعید شاهرخی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه بارش‌های نوروز ۱۳۹۸ در تاریخ همدان بی‌سابقه بود افزود: همدان در جریان بارش‌های سیل آسای نوروز ۱۳۹۸، دومین استان پر بارش کشور بود.

شاهرخی عنوان کرد: پس از بارش‌های سیل‌آسای فروردین ۹۸، نزدیک به ۱۰۰‌ میلیون متر مکعب آب در مخازن استان ذخیره شد

استاندار درخصوص خسارات بارش های فروردین ۹۸ گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته، سیل امسال در همدان به ۱۸ هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب وارد کرد که در مجموع ۸۹۰ واحد شهری و هشت هزار و ۴۹ واحد روستایی تخریب شد.

وی اضافه کرد: متوسط بارندگی همدان در یک سال زراعی، ۳۴۵ میلیمتر است که در سال آبی گذشته ۶۰۷ میلیمتر بارش را در این استان داشتیم.

شاهرخی افزود: در سال آبی جاری متوسط بارش در تمام استان ۱۳۳ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است.

استاندار با تاکید بر آمادگی کامل استان برای مواجهه با بارندگی های پیش رو اضافه کرد: در آن زمان با توجه به هشدارهای هواشناسی اقدامات پیشگیرانه آغاز و پیش از وقوع سیل مخازن آبی همدان تخلیه شد.

شاهرخی گفت: پنج هزار و ۹۳۲ واحد در لیست تعمیرات و چهار هزار فقره نیز در لیست تسهیلات معیشتی قرار گرفتند.

وی یا تاکید بر اینکه  بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به خوبی عمل کردند و رضایت کامل از بانک‌ها داریم افزود: ۹۹.۸ درصد از خسارت دیدگان، به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون ۸۴ درصد آن‌ها تسهیلات خود را دریافت کردند.

استاندار در ادامه عنوان کرد: سیل ابتدای سال جاری در مجموع نزدیک به یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بانکی و بلاعوض واگذار شده است.

برچسب‌ها