پس از واریز یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار، انتشار فهرستی از قیمت برخی کالاهای اساسی در فضای مجازی نگرانی‌ها و پرسش‌های فراوانی را بین شهروندان ایجاد کرد؛ فهرستی که در آن مرغ ۶۴ هزار تومانی و تخم‌مرغ ۹۸ هزار تومانی بیش از همه بر نگرانی‌ها افزود.

پای دلالان مرغ در میان است؟!

بررسی‌ها در بازار نشان می‌دهد قیمت مرغ در بازار (دیروز) در همان محدوده ۲۸ تا ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت‌های اعلامی جدید در فضای مجازی، پیشنهادی و در نتیجه مذاکره و توافق انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدکننده درباره قیمت کالاها بوده و به هیچ وجه قیمت‌ها نهایی نیست و قیمت‌های جدید باید در ستاد تنظیم بازار تصویب شود. در این بین شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی دلالان حوزه مرغ تصمیم به عدم کشتار و عرضه مرغ به بازار برای دامن زدن به این گرانی‌ها گرفته‌اند و درصددند برای رسیدن به سودهای بیشتر جلو عرضه مرغ در بازار گرفته شود.
از سوی دیگر دادستان مشهد در اظهارنظری رسمی گفته است: گرانی‌های بدون مجوز به معنای اخلال در نظام اقتصادی بوده و با برهم‌زنندگان نظام اقتصادی به‌شدت برخورد خواهد شد. این موضوعات در حالی  مطرح می‌شود که بررسی‌های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که برخی از کشتارکن‌های عمده مرغ در مشهد از روز گذشته به قطعه بندی مبادرت کرده‌اند  و از عرضه مرغ در بازار خودداری کرده‌اند که این اقدام جای بررسی و نظارت دقیق‌تر دارد.

برچسب‌ها