۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 798245

نگرانی سرمایه گذاران از ادامه فرنطینه‌های کرونایی در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان و تاثیر آن بر بازار همچنان ادامه دارد.

سقوط بهای نفت به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه

به گزارش قدس آنلاین، با افزایش شاخص دلار آمریکا در روزهای اخیر قیمت نفت خام در بازار انرژی برای آن دسته از خریدارانی که از سایر ارزها استفاده می‌کنند بالاتر محاسبه می‌شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، شاخص اصلی وال استریت نیز در معاملات این هفته به دلیل نگرانی از تشدید سیاست پولی، افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و نیز کاهش جهانی رشد اقتصادی کاهش یافته است. اعمال قرنطینه در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت و دومین مصرف کننده آن در جهان باعث کاهش بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد. 

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۳.۲ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت دریای شمال نیز با ۳.۲۸ درصد کاهش، ۱۰۲ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در روزهای گذشته سخنان وزرای انرژی عربستان و امارات در مورد آینده بازار نفت موجب افزایش بیش از یک دلاری نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا شد. بسیاری از تحلیلگران می‌گویند بازار در حال نوسان و ثابت کردن قیمت نفت در روزهای آینده است و این تغییرات در برهه زمانی فعلی طبیعی است.

به گفته کارشناسان بازار انرژی، تردید اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه روسیه یکی از دلایل اصلی نوسانات این روزها در معاملات جهانی است. گفته می‌شود در صورت تحریم نفت روسیه از سوی کشورهای اروپایی اقتصاد در اروپا در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.