صندوق کودکان سازمان ملل متحد 'یونیسف' امروز چهارشنبه اعلام کرد: از ابتدای ماه مارس گذشته (فروردین) تاکنون دست کم ۳۹۸ کودک یمنی کشته و ۶۰۵ کودک دیگر زخمی شده اند.

یونیسف: از ابتدای فروردین گذشته ۳۹۸ کودک یمنی کشته شده اند

به گزارش پایگاه خبری القدس العربی، سازمان ملل متحد در گزارشی در این خصوص اعلام کرد: جنگ ائتلاف به سرکردگی عربستان علیه یمن باعث آواره شدن میلیون ها نفر شده و در حال حاضر 21 میلیون نفر یعنی حدود 80 درصد از شهروندان یمن نیاز به کمک های انسانی فوری دارند.
ائتلاف عربی – آمریکایی علیه یمن مانع از ورود هرگونه کمک های انسانی به این کشور می شود و در حالی که به صورت شبانه روزی غیر نظامیان یمنی را تحت بمباران بی وقفه خود قرار داده و در عین حال مدعی است که خود کمک های انسانی به نیازمندان می رساند.
در همین راستا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: ۱۵ میلیون یمنی به ویژه در شهرهای عدن، أبین، تعز و صعده نیاز به خدمات بهداشتی و کمک های ضروری دارند.
«طارق جاسارویچ» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با بیان این مطلب تاکید کرد: شبکه بهداشت یمن به خاطر مشکلات مالی از کار افتاده است. 
پیشتر این سازمان در مورد گرسنگی ۶ میلیون یمنی و فقدان کمک های اساسی برای ۱۳ میلیون شهروند دیگر هشدار داده و بر ضروت تحقق فوری و بی قید و شرط آتش بس برای رساندن کمک های انسانی تاکید کرده بود.
«خلیل الفری» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در خصوص حق برخورداری از غذا، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲.۹ میلیون یمنی بدون دسترسی به مواد غذایی کافی زندگی می کنند و ۶ میلیون نفر از خطر گرسنگی رنج می برند.
وی افزود: شرایطی که کودکان یمنی در آن به سر می برند بسیار تهدید آمیز است، چرا که گزارش ها نشان می دهد که ۸۵۰ هزار کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند و در صورت تداوم شرایط فعلی طی هفته های آینده این رقم به ۱.۲ میلیون کودک خواهد رسید.
به گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل، گرسنه نگه داشتن عمدی غیر نظامیان در هر گونه درگیری مسلحانه بین المللی و داخلی می تواند جنایت جنگی به حساب آید و محرومیت عمدی از غذا، منابع غذایی و امدادرسانی جنایت علیه بشریت است.
عربستان به منظور تسلط بر یمن و بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن با ائتلاف 9 کشور عربی به جز عمان و همراهی آمریکا مناطق مسکونی و زیرساخت های یمن را از ششم فروردین هدف تجاوز خود قرار داده که نتیجه این حملات هزاران کشته و مجروح می باشد.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.