معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تدوین سند چشم انداز تامین منابع آب استان در افق ۱۴۲۰ خبر داد.

سند چشم انداز منابع آب خراسان رضوی در افق ۱۴۲۰ تدوین شد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمد مقدوری با اشاره پیگیری جدی برای انتقال آب از دریای عمان به استان در دو سال گذشته، افزود: نجات شرق کشور از خشکی و فقر منابع آبی مستلزم انتقال آب از مسیرهای دوردست است.
وی با تاکید بر اینکه در نگرش بلند مدت به موضوع باید بحث پروژه انتقال آب از دریای عمان را دنبال کنیم، ادامه داد: راه‍کارهای انتقال آب از فرامرزهای کشور پارسال با سه قرارداد جداگانه که توسط شرکت آب منطقه ای با کشورهای افغانستان ، تاجیکستان و ترکمنستان بسته شده، در حال مطالعه و پیگیری است.
این مسئول عنوان کرد: علی رغم استقرار کشور ما در اقلیم خشک و نیمه خشک، اکنون ٧٨ درصد تامین آب مورد نیاز ما از آب های زیرزمینی صورت می گیرد.
مقدوری با اعلام اینکه امروز 34 دشت استان با تراز منفی مواجه است و 25 دشت نیز در وضعیت بحرانی قرار دارد، افزود: خسارت ناشی از خشکسالی امسال در ٢٨ شهر و٩٣٠ روستای استان 25 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در سال آبی جاری تا هشتم اسفندماه، میزان بارندگی در استان ٢٩ درصد نسبت به دوره میان مدت کاهش دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سند تدبیر آب مشهد با چهارهزار و 800 نفرساعت کار کارشناسی با حضور دانشگاهیان با 19 راهبرد، 60 سیاست کلان و ٢٠٠ سیاست اجرایی تهیه شده، تصریح کرد: چشم انداز تامین منابع آبی استان در سال 1420 امروز توسط دستگاه های مسئول تهیه شده و آخر هفته جاری به تصویب شورای برنامه ریزی استان می رسد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: تا زمانی که دستگاه های اجرایی به اهمیت موضوع واگذاری پروژه های نیمه تمام خود به بخش خصوصی نرسند، نمی توان در این حوزه اقدامی انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.