مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: بازار هنري و سوغات فرهنگي مشهد نمادي از تحقق اقتصاد مقاومتي است.

 سوغات فرهنگي مشهد نمادي از تحقق اقتصاد مقاومتي است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، حسين زارع صفت در جريان بازديد از نمايشگاه 'بهار فيروزه اي' به عنوان نخستين بازار هنري و سوغات فرهنگي كلانشهر مشهد افزود: آثار هنري و سوغات فرهنگي به عنوان نمونه عيني و نمادي كامل از تحقق اقتصاد مقاومتي، اين موضوع مهم را كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري مي باشد در بعد اقدام و عمل به اجرا گذاشته است.
وي با اشاره به اهميت و نقش سوغات فرهنگي و توجه به توانمنديهاي داخلي ادامه داد: چنين نمايشگاههايي حكايت از توانمندي و هنر فراوان هنرمندان دارد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي
در بازديد از اين نمايشگاه با حضور در غرفه ها و بخشهاي مختلف شامل قاليبافي، معرق، كاشيكاري و هنرهاي سنتي دوزي مانند دوردوزي و قلم‌ني با تعدادي از هنرمندان، دست اندركاران و فعالان اين بازار ديدار و گفت و گو كرد.
آثار هنري در بخش تجسمي اين نمايشگاه نيز شامل عكس، خطاطي، نقاشي، نقاشي خط، آبرنگ و تذهيب است.
بازار فيروزه اي نخستين بازار هنري و سوغات فرهنگي مشهد واقع در ميدان شهداي اين شهر در دو بخش هنري و سوغات فرهنگي داراي 70 غرفه است.
اين نمايشگاه در 14 زمينه هنري از دوم تا 30 فروردين ماه جاري دائر و ميزبان عموم مردم است.
در اين نمايشگاه اساتيد مجرب هر رشته هنري در كارگاهها به ساخت آثار هنري مشغول هستند و مردم ضمن خريد آثار هنري مي‌توانند با مراحل ساخت آنها آشنا شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.