افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند باید توجه ویژه ای به برنامه غذایی خود داشته باشند تا خطر عود بیماری کاهش یابد.

تاثیر عالی رژیم مدیترانه ای در جلوگیری از عود بیماری های قلبی 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ رژیم غذایی مدیترانه ای نه تنها نقش محافظتی در برابر تحلیل شناختی مغز، سندروم متابولیک و سرطان سینه دارد بلکه می تواند خطر عود بیماری های قلبی عروقی را نیز تا حد قابل توجهی کاهش دهد. در واقع، به کمک رعایت این رژیم غذایی می توان احتمال بروز سکته های مغزی، حمله قلبی و دیگر فوت زودهنگام ناشی از تغذیه نادرست را تا سه برابر تقلیل داد.

در این باره محققان نیوزلندی وضعیت 15482 بیمار قلبی با میانگین سنی 67 سال را طی مدت بیش ار 4 سال بررسی کردند. شرکت کنندگان به سؤالاتی در مورد شیوه زندگی و نحوه غذا خوردن پاسخ دادند. به کیفیت غذایی آنها نیز نمره ای از 1 تا 24 تعلق گرفت و هرچه برنامه غذایی حاوی مقدار بیشتری میوه ها، سبزیجات، روغن زیتون، ماهی و غلات سبوس دار باشد، این نمره بیشتر می شد.

نتایج بررسی نشان داد که هر چه این نکات در برنامه غذایی رعایت شود که به رژیم مدیترانه ای موسوم است، احتمال بروز حمله های قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد.

افزایش هر امتیاز در این ارزیابی با کاهش 7 درصدی سکته مغزی، حمله قلبی و حتی فوت ناشی از این بیماری ها همراه است.

هدف اصلی این تحقیق این است که نشان دهد بعضی از خوراکی ها به خصوص میوه ها و سبزیجات نقش پیشگیرانه ای در سکته های قلبی و مغزی دارد.

پس حتما از این به بعد حساب ویژه ای روی این خوراکی ها باز کنید.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.