رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیشابور از برگزاری همایش بزرگداشت شیخ ابوسعید ابو الخیر در شهر خرو با همکاری شهرداری و شورای اسلامی این شهر خبر داد.

همايش بزرگداشت ابو سعید ابوالخیر در شهر خرو برگزار می شود
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، مهدي کوثری با اعلام اين خبر افزود: با توجه به اسناد تاریخی، شیخ ابوسعید ابوالخیر در شهر خرو نیشابور سکونت داشته و به این مناسبت برگزاری بزرگداشت این شاعر و عارف قرن چهارم و پنجم هجری در جلسه ای که به دعوت اعضای شورای اسلامی شهر خرو برگزار شد، مطرح و شهردار و اعضای شورای خرو از این موضوع استقبال كردند.
وی در ادامه از همکاری اهالی این شهر جهت راه اندازی موزه در این شهر خبر داد و افزود: به زودي موزه خرو به همت اهالی باصفا، شهرداری وشورای اسلامی شهر خرو و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی راه اندازی خواهد شد.
کوثری با اشاره به قدمت صنعت چاقو سازی در خرو گفت: این صنعت در حال مستند سازی است و با تکمیل پرونده این فن و مهارت، در سازمان میراث فرهنگی کشور ثبت خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای شهر خرو در مباحث گردشگری و طبیعت گردی و معماری زیبای این شهر گفت: این شهر می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری کشور تبدیل شود.
کوثری خاطرنشان كرد: مهمترین بحث در گردشگری قبل از هر گونه اقدام ارتقای فرهنگ گردش پذیری منطقه است که بایستی در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گیرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.