نمایندگان کنگره آمریکا برخلاف نظر رئیس‌جمهور کنونی این کشور، لایحه‌ای را برای جلوگیری از ارائه تسلیحات آمریکا به تروریست‌های سوریه ارائه کردند.

لایحه کنگره آمریکا برای جلوگیری واشنگتن از تسلیح تروریست‌های سوریه

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری فارس؛ چند روز بعد از آنکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا از محدودیت‌هایی در خصوص فراهم کردن تسلیحات برای همپیمانان آمریکا در سوریه صرفنظر کرد، گروهی از نمایندگان کنگره در واشنگتن لایحه‌ای را ارائه کردند تا تسلیح گروههای تروریستی در خاورمیانه و سراسر جهان ممنوع شود.

خبرگزاری اسپوتنیک در اینباره گزارش کرد، شکاف میان شاخه اجرایی و قانونگذاری دولت آمریکا در حال افزایش است زیرا با گذشت چند روز از اینکه اوباما از محدودیت‌هایی در خصوص ارائه تسلیحات آمریکا به معارضان باصطلاح میانه‌رو سوریه صرفنظر کرد، گروهی از نمایندگان کنگره لایحه‌ای را معرفی کرده‌اند که ارائه چنین تسلیحاتی را به معارضان سوری منع می‌کند.

گروهی از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه «قانون تسلیح تروریست‌ها را متوقف کنید» (SATA) را ارائه کردند تا دولت آمریکا را از ارائه تسلیحات، بودجه و آموزش سازمان‌های تروریستی منع کند.

این لایحه توسط «پیتر ولش»، «باربارا لی»، «دانا روهراباچر» و «توماس ساسائی» آماده شده است و «تولسی گابارد» آن را ارائه کرده است.
بنا به گفته گابارد، حمایت از تروریسم برای افراد در آمریکا ممنوع است اما این قانون در خصوص خود دولت آمریکا صدق نمی‌کند که سالها است به گروههای مرتبط با تروریست‌های سوریه، بودجه، تسلیحات و آموزش ارائه می‌دهند.
این لایحه ظاهراً با هدف متوقف کردن برنامه سیا برای قاچاق تسلیحات به همپیمانان آمریکا و پس از آن تروریست‌های سوریه که آمریکا آنها را معارضان میانه‌رو می‌نامد، ارائه شده است.

طبق متن این سند، این لایحه صریحاً ارائه حمایت از داعش و القاعده و جبهه‌النصره را ممنوع اعلام می‌کند و البته این ممنوعیت را به همپیمانان آمریکا و همچنین کشورهای خارجی که به حمایت از این گروهها معروف هستند نیز بسط می دهد.

بر اساس این گزارش، سیاست‌های پشت این لایحه، مورد حمایت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا است.

پاراگرافی از این لایحه شامل عربستان، ترکیه و قطر می‌شود که آشکارا از شماری از گروههای تروریستی حمایت می‌کنند.

اوایل روز جمه هفته گذشته، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تأکید کرده بود که چشم‌پوشی اوباما از ارائه تسلیحات به گروههای تروریستی می تواند موجب شود که سلاح‌های پیشرفته به دست تروریست‌ها بیافتند و این تهدیدی برای امنیت جهانی است.

علیرغم تلاش‌های بی‌شمار مذاکره‌کننده روسیه و سوریه، دولت آمریکا به طور مکرر به وضوح حاضر به تفکیک همپیمانان به اصطلاح معارضان میانه‌رو مسلح سوریه خود از تروریست‌ها نبوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.