به دنبال ترور سفیر روسیه در ترکیه، پارلمان روسیه خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای دیپلمات‌های این کشور در کشورهای خارجی شد.

پارلمان روسیه خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای دیپلمات‌ها شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، دومای دولتی روسیه امروز چهارشنبه به قطعنامه‌ای رای داد که ترور و قتل آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرده و از مقام‌های مسکو خواسته است تا تدابیر امنیتی بیشتری را برای حفاظت از دیپلماتهای روسی در خارج از کشور اتخاذ کنند.

در حالی که روسیه و ترکیه تاکید کرده‌اند که ترور کارلوف تاثیر منفی بر روابط دوجانبه نخواهد داشت، تیمی متشکل از بازرسان روسی روز سه شنبه وارد آنکارا شدند تا درباره ترور سفیر روسیه در ترکیه تحقیقات خود را انجام دهند. این در حالی است که دولت ترکیه انگشت اتهام را به سوی شبکه فتح الله گولن نشانه رفته است.

مولود مرت آلتینتاس افسر سابق پلیس ترکیه در یک نمایشگاه هنری در آنکارا با شلیک ۹ گلوله، سفیر روسیه در ترکیه را به قتل رسانده است. این اقدام در شرایطی انجام شده است که روابط روسیه طی ماه های گذشته بارها بر سر بحران سوریه دچار تنش شده است.

آندری کارلوف در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. وی از سال ۲۰۱۳ سفیر روسیه در آنکارا بوده است. کارلوف ۶۲ سال داشت و پیشتر سفیر اتحاد جماهیر شوروی در کره شمالی و سفیر روسیه در کره جنوبی بود.

کرملین: هنوز زود است درباره عامل اصلی ترور کارلوف اظهار نظر کنیم

از سوی دیگر، دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در واکنش به ترور کارلوف تاکید کرد: هنوز خیلی زود است که درباره عامل اصلی ترور کارلوف اظهار نظر کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده است که شبکه گولن عامل اصلی ترور سفیر روسیه بوده است.

پسکوف تصریح کرد: در این خصوص نباید برای هرگونه جمع بندی و نتیجه گیری عجله کرد و همان طور که رئیس جمهور ما نیز گفته است، باید منتظر نتایج تحقیقات باشیم تا ببینیم چه کسی عامل اصلی قتل سفیر ما بوده است.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: ترکیه و روسیه می دانند که عامل اصلی این حمله چه کسی بوده است، شبکه گولن.

فتح الله گولن اواخر دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: از ترور سفیر روسیه در آنکارا شوکه شده و عمیقا از این اقدام ناراحت هستم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.