روزنامه­‌نگار و ناشر لیبرال سعودی که از نزدیکان به دربار آل سعود است، تاکید کرد که ایران کشور بزرگی است که می‌توان با آن به تفاهم رسید.

ایران کشور بزرگی است و می­‌توان با آن به تفاهم رسید

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری فارس؛ «عثمان العمیر» بر خلاف اظهارنظرها و سیاست فعلی دولت عربستان، ایران را کشوری بزرگ دانست که باید با آن به تفاهم رسید.

العمیر گفت: هیچ کس مجاز نیست که در امور کشور بزرگی همانند ایران که می­‌توان با آن به تفاهم رسید، دخالت کند.

این روزنامه‌نگار سعودی همچنین گفت: با وجود همه اتفاقاتی که افتاده اما می­‌توان با ایران به تفاهم رسید همانگونه که در توافق روسی – ایران و سعودی رخ داد و می­‌توان همکاری منطقه­‌ای را برای دور کردن منطقه از تنش آغاز کرد. 

العمیر در مصاحبه با شبکه «آر تی» روسیه به تاریخ مناسبات عربستان و ایران اشاره کرد و این روابط را در اواخر دوران فهد بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان و اوایل دوره عبدالله بن عبدالعزیز «بسیار خوب» توصیف کرد.

وی تصریح کرد که اکنون توپ در زمین ایران است و کشورهای حوزه خلیج فارس قادر به رویارویی با ایران نیستند و برای همین به دنبال جنگ با ایران نیتسند.

این روزنامه­‌نگار سعودی در پاسخ به سوالی درباره نقش خارجی در ایجاد تفرقه بین عربستان و ایران نیز اظهار داشت: به عقیده من بیماری و مشکلات داخلی ما آنقدر زیاد هست که نیازی به دشمن خارجی نداریم، ما مسئول اختلافات مذهبی و درگیری­‌های موجود هستیم اما دشمن خارجی را مسئول می­‌دانیم تا به این ترتیب خودمان را راحت کنیم و این قضیه از هشت یا نُه قرن پیش معروف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.