مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: تجربه کشورهای بزرگ نشان می دهد که با گستردگی کلانشهرها، حاشیه نشینی و حلبی آبادها نیز افزایش می یابد.

گستردگی کلانشهرها افزایش حاشیه نشینی را به دنبال دارد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت: هم اکنون اکثر سازمان ها و  بنیادهایی که در حوزه اعتیاد به صورت تخصصی فعالیت می کنند با مشکلاتی از جمله کمبود فضا و امکانات مواجه هستند، از این جهت سعی می شود که مراکز بهاران به سازمان های مردم نهاد رسمی واگذار شود تا شایبه ای درباره اداره آن ها ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه طبق تجربه کشورهای دنیا هر چه شهرها گسترده تر باشند، در نتیجه پدیده حاشیه نشینی بیشتر می شود، ادامه داد: کلانشهر تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید بر نهادینه سازی رسیدگی به آسیب های اجتماعی توجه بیشتری شود و از این رو باید از ظرفیت های مردمی موجود در این حوزه استفاده شود.

قدیمی در خصوص برخورد با معتادان متجاهر، بیان داشت: اگر فرد معتاد پس از ترک به آغوش خانواده خود بازنگردد امکان برگشت وی به اعتیاد وجود دارد، بنابراین باید بر روی فرد معتاد و خانواده او کار بازپروری انجام و درمان های جسمی و روحی در کنار یکدیگر برای این افراد به کار گرفته شود.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم علاقه‌مند کمک به همنوعان خود هستند، اما شاید عده ای راه درست این کار را ندانند، به همین دلیل باید تلاش کرد تا ضمن شناسایی نیازمندان و محرومان و حفظ شأن آنان، به این افراد کمک کرد، که ضرورت تشکیل بنیاد خیریه محلات یکی از این راه ها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.