نیروهای الحشد الشعبی که در عملیات آزاد سازی موصل با نیروهای نظامی عراق مشارکت دارند، حفظ جان مردم موصل را باعث کندی عملیات اعلام کردند.

الحشد الشعبی: حفظ جان مردم باعث کندی عملیات موصل است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا: مشکلات و رنج و درد شهروندان موصل باعث کندی عملیات آزادسازی این منطقه از سلطه تروریست های داعش شده است.
برپایه این گزارش، فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق و رئیس الحشد الشعبی گفت: عملیات موصل به نفع نیروهای عراقی است و هیچ مشکلی در بازپس گیری این شهر وجود ندارد و تنها مشکل، حفظ جان شهروندان این منطقه است که باعث کندی عملیات شده است.
به گزارش الجزیره، عناصر داعش حملات خود را در محورهای شرق شهر موصل افزایش داده اند و این منطقه را به جنگ خیابانی تبدیل کرده اند.
در جریان عملیات آزاد سازی موصل نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر بی خانمان شده اند و هم اکنون نیز در شهر موصل هزاران شهروند غیر نظامی وجود دارد که در میان درگیری ها بین تروریست ها و نیروهای عراقی گیر افتاده اند.
نیروهای آمریکایی در پی روند کند عملیات بازپس گیری موصل اعلام کردند که برای تسریع در پیروزی عملیات به نیروهای عراقی ملحق می شوند.
در همین حال خبرگزاری رویترز نیز به نقل از بریت جی سیلویا از نظامیان آمریکایی گفت که ملحق شدن نیروهای آمریکایی به نیروهای عراقی در سطح یک تیم عملیات ویژه کوچک با نیروهای محلی برای حمایت آنان و تقویت قوای این نیروهاست.
سیلویا با بیان این که این تغییرات یک پیشرفت طبیعی و میزان آن از ماموریت نیروهای آمریکایی در اشغال عراق که ۹ سال طول کشید، کمتر است، گفت: درگیری ها در منطقه شرق موصل نزدیک به پایان است.
عملیات آزاد سازی موصل در ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر ماه) با مشارکت صدها هزار نیروی نظامی و نیروهای الحشد الشعبی و پیشمرکه کرد و نیروهای الحشد العشایری اهل سنت و ائتلاف بین المللی آغاز شد و نیروهای عراقی توانستند بخش هایی از مناطق عراق را از سلطه تروریست های داعش خارج کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.