رئیس کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعالیت‌های بیشتری در زمینه کاهش تقاضای مواد مخدر انجام شود.

فعالیت‌های بیشتری در زمینه کاهش تقاضای مواد مخدر انجام شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی هاشمی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس اظهار داشت: چهار بحران اساسی در سطح جهان وجود دارد که مواد مخدر به عنوان یکی از این چهار مورد در کنار بحران محیط زیست، بحران فقر و بحران هسته‌ای قرار گرفته است.

وی با اشاره به سودآوری بالای اقتصاد قاچاق و توزیع مواد مخدر، اضافه کرد: یکی از چهار صنعت بزرگ اقتصادی دنیا مواد مخدر است که در دل مواد مخدر هزاران جرم دیگر نیز به‌وجود می‌آید.

رئیس کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جذابیت‌های اقتصادی و جدی بودن تقاضا از مهمترین عوامل فعالیت در بخش مواد مخدر است، افزود: در صورتی که ورود مواد مخدر را قطع کنیم و برنامه‌ای برای کاهش تقاضا نداشته باشیم مشکلات ما بیشتر می‌شوند.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله جدی با مواد مخدر و اجرای برنامه‌های پیشگیری و کاهش تقاضا، بیان کرد: اگر بتوانیم یک نفر را حتی برای یک ساعت هم از مواد مخدر دور کنیم کار بزرگی است.

هاشمی با اشاره به اینکه اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بحث مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها دارای کاربرد بسیار بالایی در این حوزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.