تبریز- امام جمعه تبریز گفت: متاسفانه در داخل نیز برخی در دل تمایل به آمریکا دارند، هرچند که خودشان در قضیه نقض برجام نتیجه این گرایش را دیدند اما باز هم به آنها متمایلند؛ علی‌رغم جنایت‌های امریکا علیه ایران در طول تاریخ، این‌ها با لمس بدعهدی امریکا در برجام باید به خود بیایند.

دل‌خوشان به آمریکا  با بدعهدی در برجام به خودبیایند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله محسن مجتهد شبستری چهارشنبه شب در همایش پیشگامان بصیرت  در تالار وحدت دانشگاه تبریز ۹ دی را سالروز تجلی بصیرت و میثاق بصیرت خواند و اظهار داشت: خداوند در سوره یونس می‌فرماید این روش من است که شما را به راه حق دعوت می‌کنم اما نه به تبعیت کورکورانه بلکه بر اساس منطق و بصیرت شما را به توحید و خداشناسی دعوت می‌نمایم.

وی ادامه داد: مفسرین نیز بصیرت را بینش قلبی می‌دانند و امام صادق(ع) می‌فرماید آدم نابینا کسی نیست که چشم ظاهری را از دست بدهد بلکه کسی است که بینش قلبی را از دست داده باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دامنه بصیرت گسترده است و شامل بصیرت دینی سیاسی اجتماعی اقتصادی و غیره می‌شود، اظهار داشت: دشمن شناسی و فهم راه‌های مقابله با دشمن نیز مستلزم بصیرت است؛ اگر روز ۹ دی به عنوان روز بصیرت نام گذاری شد به این دلیل بود که در سال ۸۸ حوادثی پیش آمد که زحمات انقلابیون داشت پایمال می‌شد و استکبار جهانی جریانی که از سال‌های پیش طراحی شده بود را پیاده می‌کرد.

وی خاطرنشان ساخت: آنها از سال‌ها پیش در پی راهکاری برای از بین بردن انقلاب اسلامی بودند و کلیدواژه‌ای با اصطلاح نافرمانی مدنی را نیز طرح کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه در انتخابات ۸۸ با طرح ادعای تقلب، رویه براندازی انقلاب را در پیش گرفته بودند، توضیح داد: فریب خوردگان نیز از راه قانونی ورود نکردند و چند ماه کشور را دچار آشوب نمودند، شعارهای نه غزه نه لبنان سر دادند، تصاویر امام و رهبر را پاره کردند و در نهایت در روز عاشورا با سوت و کف، پرچم امام حسین را آتش زدند.

وی یادآور شد: این کارها کاسه صبر ملت را لبریز کرد و سالروز بصیرت فرا رسید و در هشت دی در تبریز و نه دی در دیگر شهرها حماسه‌ای خلق شد و فتنه سبز کاغذی از بین رفت.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه امام حسین(ع)، مذهب و ولایت ماندگارند و نمی‌شود اینها را از بین برد، اذعان کرد: فتنه ۸۸ بعد از جنگ تحمیلی خطرناک‌ترین توطئه برای براندازی نظام بود.

وی ادامه داد: مدیریت رهبر انقلاب نیز در این جریان قابل توجه است که اولا کاندیداهای شکست خورده را خواست و با آنها صحبت کرد، فرمود هر چند صندوق که می‌خواهید از نو بشمارند؛ در جاهای متعدد صندوق‌ها را شمردند اما تفاوتی در نتیجه آرا نداشت؛ این سعه‌ی صدر رهبر را نشان می‌دهد که در کنار مدیریت هوشمندانه توطئه را خنثی کرد.

امام جمعه تبریز با اعلام اینکه استکبار دست از شیطنت نخواهد کشید، ابراز داشت: همان طور که می‌بینیم ۳۰ نفر ضدانقلاب به رئیس جمهور آمریکا نامه می‌نویسند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند؛ آیا این کار را می‌توان جز خیانت نامید؟ آیا می‌توان این‌ها را ایرانی نام نهاد؟

وی افزود: متاسفانه در داخل نیز برخی در دل تمایل به آمریکا دارند، هرچند که خودشان در قضیه نقض برجام نتیجه این گرایش را دیدند اما باز هم به آنها متمایلند؛ علی‌رغم جنایت‌های امریکا علیه ایران در طول تاریخ، این‌ها با لمس بدعهدی امریکا در برجام باید به خود بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید داشت: بصیرت فقط به برگزاری بزرگداشت نیست بلکه باید حواسمان به نقشه‌های دشمن باشد و آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: رهبر در درس خارج از فقه، قدرت ملی را مطرح کردند و با قدرت ملی است که مسایل و مشکلان ما حل می‌شود؛ مشکلات ما در ژنو و لوزان و امثال آن حل نمی‌شود مشکلات ما در داخل کشور حل می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از تمبر یاد بود ۹ دی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.