رئیس جمهوری تایوان اعلام کرد که برای سفر ژانویه ۲۰۱۷ به کشورهای آمریکای لاتین در آمریکا توقف خواهد داشت؛ مساله‌ای‌ که تنش بیشتر با پکن را در پی دارد. این بعد از تماس تلفنی دونالد ترامپ با وی است که به نوعی پروتکل امضا شده را نقض کرد.

رئیس‌جمهوری تایوان قصد دارد باز پکن را عصبانی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دفتر تسای اینگ ون، ‌ رئیس جمهوری تایوان از دادن جزئیات بیشتر درباره این که آیا وی با اعضای تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا دیدار می‌کند یا خیر، امتناع کرد اما هیئت آمریکایی در تایوان اعلام کرد که این سفر غیررسمی و خصوصی است.

ترامپ با گفت‌وگو با تسای اینگ ون در ماه جاری میلادی باعث خشم دولت چین شده است و دولت پکن مکررا از دولت واشنگتن خواسته تا از عبور و مرور رئیس جمهوری تایوان از داخل خاک آمریکا ممانعت به عمل آورد.

وزارت خارجه چین اعلام کرده است:‌ ما می‌دانیم که همه از تمایلات واقعی تسای اینگ ون آگاهی دارند.

تسای اینگ ون قصد دارد تا از طریق آمریکا به هندوراس، نیکاراگوئه، گوآتمالا و السالوادور برود. وی هفتم ژانویه ۲۰۱۷ تایوان را به مقصد این کشورها در آمریکای لاتین ترک می‌کند و ۱۵ ژانویه باز می‌گردد.

تسای اینگ ون در هفتم ژانویه به هودسون آمریکا می‌رود و روز بعد آنجا را ترک می‌کند. در بازگشت نیز در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۷ به سانفرانسیسکو می‌رود.

سخنگوی موسسه آمریکایی در تایوان گفت: سفر و عبور و مرور رئیس جمهوری تایوان در آمریکا با سیاست چین واحد تناقض ندارد. این سفر از داخل خاک آمریکا بر مبنای عملکرد بلندمدت آمریکاست و نشان دهنده همکاری غیررسمی ما با تایوان است. این مساله هیچ تغییری در این سیاست به وجود نمی‌آورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.