مشهد- طرح بررسی ساختار قامتی دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) به همت بنیاد فرهنگی رضوی برای نخستین بار در مناطق محروم انجام شد.

طرح بررسی ساختار قامتی دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) در مناطق محروم آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای اجرای این طرح فراهم شده است، عنوان کرد: با تجهیز دستگاه های مورد نیاز سنجش ساختار قامتی دانش آموزان از سوی پژوهش­سرای امام رضا(ع)، طرح پیشگیری از ناهنجاری های قامتی در مناطق محروم مدارس امام رضا(ع) آغاز شد.

محمد تقی فخریان با بیان اینکه این طرح به صورت رایگان در مناطق محروم اجرا می شود، گفت: در این طرح تمام نقاط جسمانی و قامتی دانش آموز شامل بافت های عضلانی، چربی و میزان تناسب سن و قد فرد، مطابق با استانداردهای لازم اندازه گیری می شود.

وی اظهار کرد: نتیجه این کار بعد از دو ماه تحلیل با مشارکت تیمی از مربیان ورزش آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه امام رضا(ع) با ارائه گزارش تحلیلی به اولیای دانش آموزان ارائه می شود تا در صورت وجود مشکل یا ناهنجاری، نسبت به پیشگیری آن آسیب اقدام صورت گیرد.

فخریان افزود: این طرح طی توافقی که سال گذشته با دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) انجام شد، در ۵۰ درصد مدارس برخوردار امام رضا(ع) انجام شد و امسال نیز در ۵۰ درصد مناطق محروم انجام خواهد گرفت.

فخریان با بیان اینکه اولویت کار را در مناطق محروم قرار دادیم و امیدواریم سایر دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) تحت پوشش این طرح قرار گیرند، اظهار کرد: از آنجایی که سلامت دانش آموزان برای ما بسیار با اهمیت است، این اقدام جزو اولویت های کاری ما قرار دارد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در بخش دیگر سخنانش افزود: نزدیک به ۸۰ درصد دانش آموزان دختر استان خراسان در سال ۹۱-۹۲ دچار آسیب های قامتی در پا، شانه، کمر و گردن هستند که با اجرای این طرح می توان از این ناهنجاری ها پیش گیری کرد.

یادآور می شود؛ این طرح با حضور مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در واحد ۸ مدرسه امام رضا(ع) واقع در خیابان خواجه ربیع آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.