بردسکن-فرماندار بردسکن از تخصیص دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان اعتباراز محل ماده ۱۸۰ امسال برای اجرای پروژه هایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبرداد.

بیش از۲۰میلیارد ریال اعتباربه پروژه های با رویکرد اقتصاد مقاومتی اختصاص یافت

 برات علی نیا در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت : خوشبختانه در حوزه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات خوبی در بخش های مختلف این  شهرستان اجرا و یا در حال انجام است که تعدادی از این پروژه ها همزمان با ایام هفته دولت افتتاح و تعداد دیگری نیز در ایام الله دهه مبارک فجر مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 وی افزود:  نماینده عالی دولت در بردسکن  به حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان نگاه ویژه ای دارد و امید است با این اعتبار در راستای ساماندهی اراضی کشاورزی و پروژه هایی با نگاه اقتصاد مقاومتی گام های خوبی در حوزه شهرستان برداشته شود.

فرماندار بردسکن با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از خسارت سرمازدگی اخیر استان مربوط به شهرستان بردسکن می باشد گفت: سرمازدگی ۲۲۶ میلیارد تومان به  محصولات استراتژیک شهرستان خسارت وارد کرد و در برخی از مناطق شهرستان شاهد کف کردن درختان انار هستیم به طوری که تا سه سال دیگر باغداران عزیز منطقه محصول انار نخواهند داشت.

علی نیا عنوان کرد: درهمین رابطه جلسه ای با حضور  مقدوری معاون استاندار در مرکز استان برگزار و از صندوق بیمه خواسته شد حمایت های لازم را از کشاورزان خسارت دیده  داشته باشد.

وی همچنین یاد آور شد: در صورت تامین اعتبار از محل ستاد بحران استان مقرر شد بودجه ای برای کشاورزان آسیب دیده ناشی از سرمازدگی  به شهرستان اختصاص پیدا کند. 

وی میزان بارندگی  در این شهرستان را  ۲/۳ دهم میلی متر  در سال زراعی جاری عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال  قبل ۸۸ درصد کاهش بارندگی را نشان می دهد و از این لحاظ بردسکن در بین شهرهای استان در ردیف سوم خشکسالی و کاهش بارندگی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.