گرگان- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: همزیستی و تنوع قومیت‎ها سبب شده تمرکز گردشگران خارجی به این مهم جلب شود و به تماشای طیف وسیعی از فرهنگ‎ها، قومیت‎ها، آداب و آئین اجتماعی بیایند.

همزیستی و تنوع قومیت ها سبب جذب گردشگران خارجی شده است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی رحمانی‌موحد شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در استان گلستان اظهار داشت: با بیان اینکه تفاوت در قومیتها سبب میشود ما به دنیای بزرگتری گره بخوریم، افزود: اقوام پل ارتباطی ما با دنیای بزرگتری هستند و باید از این فرصت خدادادی به نحوه احسن استفاده کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: آینده گردشگری هر قوم و فرهنگ باید با سیاستها گردشگری استانها گره بخورد و توجه به اصالت و تنوع میتواند سرچشمه درک متقابل شود.

وی ابراز داشت: هیچ ابزار و سیاستی نمیتوان مانند گردشگری یافت که با کمترین خطر و آلودگی در راستای گروههای قومی گام بردارد و یکی از ویژگیهای گردشگری ظرفیت گردشگری در ایران است.

رحمانی موحد با بیان اینکه در همه دوره‌ها ایران اسلامی نسبت به دیگر سرزمینهای همجوار سرآمد بوده است، افزود: هر یک از اقوام بخشی از هویت ایرانی و ایرانی بودن هستند که پس از چند هزاره توانسته موقعیت خود را حفظ کند و به سازگاری برسد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به تنوع قومی و مذهبی در ایران اشاره کرد و ادامه داد: مفهوم قومیت واقعیت اجتماعی، فرهنگی و تاریخی است و قومیتها جمعیت انسانی هستند که در پیوند شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص شکل میگیرند و با ویژگیهای فرهنگی، اجتماعی و هنری ظاهر میشوند.

وی با بیان اینکه هیچ نگاه برتری در بین اقوام مختلف وجود ندارد، افزود: همه اقوام با توانمندیهای خود شناخته میشوند و تصور کشور ایران بدون همنشینی اقوام به دور از ذهن است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: همه اقوام با ملیتی واحد تعریف میشوند و ایران همواره سرزمین همنشینی و گویشهای گوناگون است و از این رو آن را موزائیک فرهنگ نام میبرند.

وی با اشاره به اینکه قومیتها از توانمندی شایستهای برخوردارند، افزود: یکی از مردمیترین موضوعات گردشگری ایران تنوع قومیتی در ایران است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه ایران رنگین کمانی از اقوام با فرهنگ و غنای فرهنگی است، تاکید کرد: به صنایع دستی، غذاها و میراث فرهنگی بومی باید توجه شود و هر سیاست و برنامهای در راستای اقوام باید نگاه همه جانبه به این مسئله داشته باشد.

رحمانی موحد یادآور شد: کشورهای دارای جاذبه گردشگری تنها به جاذبههای طبیعی خود اکتفا نمیکنند بلکه به دنبال جلب رویدادهای قومی هستند تا شناخته شده و برند یک منطقه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.