رشت- مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به قطع گاز از سوی شرکت ترکمن گاز ترکمنستان گفت: اگر مصرف کنندگان فقط پنج درصد از مصرف شان را کاهش دهند نیاز به واردات گاز نداریم.

با صرفه جویی گاز در بخش خانگی نیاز به هیچ کشوری نداریم

به گزارش قدس آنلاین، جمشید ظهیری با بیان اینکه مصرف گاز در گیلان نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته، افزود: حدود ۲۵ درصد این افزایش با توجه به فزونی تعداد مشترکان گاز منطقی است، اما ۱۵ درصد آن نشاندهنده مصرف مازاد است.

وی خاطرنشان کرد: اگر همین ۱۵ درصد مازاد کم شود، نه تنها بخش خانگی بلکه نیروگاه ها و صنایع ما نیز مشکلی برای تامین سوخت گاز نخواهند داشت و نیاز به هیچ کشوری هم نداریم.

ظهیری اظهار کرد: اگر مصرف کنندگان فقط پنج درصد از مصرف شان را کاهش دهند، نه تنها برای خودشان بلکه برای صنعت و نیروگاه ها نیز مشکلی بوجود نخواهد آمد.

وی خاموش کردن وسایل گازی و بخاری های اضافی در صورت استفاده از پکیج، تنظیم دمای منازل بین ۱۹ تا ۲۱ درجه، استفاده از آبگرمکن در خارج از ساعت های پیک مصرف، گذاشتن آبگرمکن روی شمعک در زمان استفاده نکردن از آن را از جمله اقداماتی عنوان کرد که مشترکان می توانند به پایداری و جلوگیری از افت فشار گاز کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان ساعت های پیک مصرف گاز در استان را از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۸ تا ۲۱ عنوان کرد.

وی رمز موفقیت در مقابل قطع گاز از سوی شرکت ترکمن گاز ترکمنستان و سپری کردن فصل زمستان بدون مشکل را خود مردم و خانواده ها ذکر کرد.

ظهیری با بیان اینکه اولویت ما تامین گاز مصرفی و پایداری شبکه در مصرف خانگی است، افزود: مصرف گاز نیروگاه ها ، صنایع و جایگاه های سی ان جی را می توانیم کنترل کنیم اما کنترل مصرف بخش خانگی در دست خودشان است.

در حال حاضر روزانه ۱۷ میلیون متر مکعب گاز در استان گیلان مصرف می شود. گیلان حدود ۹۵۰ هزار مشترک دارد که ۹۵ درصد مشترکان خانگی و پنج درصد صنعت، نیروگاه ها و جایگاه های سی ان جی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.