بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت:بانک های ملت و سپه استان ملزم به پرداخت اقساط، طبق سررسید یک ساله هستند، در غیر این صورت با آنان برخورد جدی می شود.

بانک های استان ملزم به پرداخت اقساط یک ساله هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمود دلپسند صبح سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود:تمام دستگاه های اجرایی و بانک های استان موظف به رعایت و اجرای مصوبات کارگروه هستند.

وی ادامه داد: همچنین هیچ بانکی حق ندارد به دلیل بدهی، از مبلغ وام کسر کند و همه بانک ها به ویژه بانک ملت واحدهای شهرستانی خود را هدایت کنند تا جنبه تسهیل گری آنان بیشتر شود.

وی خواستار آسان سازی در روند ارائه تسهیلات و رفع مشکلات واحد های تولیدی شد و افزود: در سال های گذشته روند ها طولانی بود که هم اکنون مشکلات باقی مانده است، باید شرایط را تغییر دهیم.

وی گفت: رونق اشتغال و مسایل مربوط به تولید و فعال شدن بازار کسب وکار از موضوعات مورد تاکید دولت در راستای برگزاری چنین جلساتی است.

دلپسند افزود: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ابزار مناسبی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و حذف قوانین اضافه است.

وی گفت: بدهی های بانکی، چک های برگشتی و... از جمله حذفیات این جلسات به منظور تسهیل و رفع موانع دریافت تسهیلات است.

یحیی نیکدل رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان شمالی نیز در ادامه جلسه گفت: بانکهای ملت و سپه که با کارگروه تعامل لازم را ندارند و خواستار برطرف کردن مشکلات هستیم.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد که سرمایه در گردش اعطایی به واحدهای تولیدی کمتر از یکسال نباشد و باز پرداخت آنها نیز یک ساله باشد مگر اینکه خود واحد کمتر از آنرا بخواهد و همچنین مصوب شد هیچ بانکی حق مسدود کردن یا نگه داشت بخش یا قسمتی از تسهیلات اعطایی به واحدها را نداشته و مبلغ مورد توافق باید پرداخت شود و شعب بانکها در شهرستانهای تابعه نیز در خصوص پرداخت وام به واحدهای شهرستانی همسو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.