معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پیوستن دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به جمع دانشگاه‌ها و موسسات علوم پزشکی برتر کشور مرهون اهتمام پژوهشگران این دانشگاه در ارتقاء کیفی و کمی تولید علم است.

پیوستن دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به جمع 12 دانشگاه‌ برتر کشور

به گزارش «قدس آنلاین»، دکتر هوشنگ رفیق دوست افزود: براساس نتایج رتبه بندی جهانی(Essential Science Indicators(ESI،  برای اولین بار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به جمع 12 دانشگاه و موسسه علوم پزشکی برتر کشور در زمینه پژوهش و تولید علم پیوست.

وی بیان کرد: مبنای این رتبه بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه جهانی ISI Web of Sciences در فاصله ده سال و 8 ماه (از ژانویه 2006 تا پایان آگوست 20166) است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه از لحاظ متوسط تعداد استناد به ازای هر مقاله رتبه هفتم کشوری را در بین 12 دانشگاه برتر کسب کرده است، اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از این لحاظ بعد از دانشگاه‌های تیپ یک همچون علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی قرار گرفته است و جایگاه بالاتری نسبت به  دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، شیراز و مشهد دارد.

وی با ابراز صمیمانه‌ترین تبریکات به اعضاء هیات علمی، دانشجویان پرتلاش و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خصوصا" در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری ، این موفقیت چشمگیر را حاصل تلاش پژوهشگران پرتلاش و علم پژوهان پرتوان دانشگاه در بهره گیری از دانش برای رفع مشکلات و موانع در عرصه بهداشت و درمان دانست.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارتقاء زیرساخت‌های پژوهشی از جمله ساخت و راه‌اندازی مجتمع مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه جامع تحقیقات، مرکز رشد و همچنین بانک سلولهای بنیادی بند ناف را زمینه ساز موفقیت‌های بیشتر دانشگاه و محققان در آینده عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.