رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: ایران پنجمین کشور تولیدکننده ید در جهان محسوب می‎شود.

ایران پنجمین کشور تولیدکننده ید در جهان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نادعلی اسماعیلی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون معدن و در جمع بهره‎برداران استان اظهار کرد: بر اساس مصوبات سال گذشته فعالیت‎های صندوق بیمه در بخش معدن همچون ارزیابی و ... بر عهده سازمان نظام مهندسی است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مورد نظر در زمینه امور صندوق بیمه مشخص و احکام مربوط به آن نیز صادر شده است، تصریح کرد: متخصصان هم بر اساس تخصص خود تقسیم‌بندی شده‎اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه همزمان با 23 دی ماه جلسه آموزشی برای مسؤولان صندوق بیمه برگزار می‏‌شود، تصریح کرد: این دوره آموزشی در «ایمیدرو» دایر خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در سال جاری، اضافه کرد: در این نمایشگاه بیش از 200 شرکت معدنی حضور داشتند که فقط 60 شرکت حضور یافته از کشور آلمان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با دیدی که نسبت به بهره‎برداران داخلی در کشور وجود دارد، حضور سرمایه‎گذاران خارجی در بخش معدن یک فاجعه بوده و مشکل است، یادآور شد: نداشتن نظارت بر اعضای خود یکی از مهم‎ترین ضعف سازمان نظام مهندسی به شمار می‎رود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تاکید داشت: اگر مسؤولان فنی معادن بر اساس دستورالعمل‎های ابلاغی از سوی نظام سازمان مهندسی معدن عمل نکنند، پروانه آنها لغو خواهد شد.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی باید یار و یاور بهره‎بردار بوده و در راستای حمایت از بهره‎بردار و در چارچوب قانون عمل کند، افزود: باید برگزاری جلسات علمی و کاربردی و آموزشی در دستور کار این سازمان باشد.

وی از استقرار مدیر پژوهشی در سازمان نظام مهندسی معدن در آینده‎ای نزدیک خبر داد.

*فرهنگ روستاییان در برخورد با معدنکاران تقویت شود

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با تاکید بر اینکه برخی از گزارش‎هایی که صدا و سیما در زمینه فعالیت‎های معدنی از روی ناآگاهی ارائه کرده ضربه سنگین به فعالیت در این بخش زده است، ادامه داد: در حالی که این رسانه‎ها باید کار فرهنگی می‎کردند تا روستاییان برخوردهای بهتری با بهره‎برداران معدنی داشتند.

اسماعیلی افزود: اگر روستاییان برخورد خوبی داشتند اکنون فرزندان خودشان در آن معادن مشغول بوده و مجبور نبودند برای کار کردن به شهرهای بزرگی چون تهران سفر کنند و رسانه ملی باید به این موضوع می‎پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بخش معدن در هشت سال تحریم ظالمانه کشور را نجات داده است، یادآور شد: این بخش در کشور مولد بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر هم یکی از مهم‎ترین بخش‎های با مزیت در حوزه اقتصادی، بخش معدن است، اظهار کرد: معدن به نوعی به معنی اقتصاد مقاومتی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ایران پنجمین کشور تولیدکننده ید در جهان است، تصریح کرد: این محصول رابه حدود پنج تا 6 کشور جهان هم صادر می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.