رشت- امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان کشوری گفت: همانطور که رهبر فرمودند، عوامل پیشرفت کشور چند عنصر است که یکی از آنها پرداختن به معنویات در کنارتخصص است و باید امور کشوربه دست جوانان انقلابی و متعهد داده شود.

مسئولیت ها باید به جوانان انقلابی و متعهد داده شود/وضعیت معیشتی مردم خوب نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شفیعی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به زندگی امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: از بین ائمه تنها امامی که در ظاهربه حج مشرف نشدند، امام حسن عسکری (ع) بود چرا که در طول دوران زندگی شان به شدت تحت نظرو در بازداشت خانگی بودند.

وی افزود: در این شرایط سخت، امام یازدهم (ع) عهده دار وظایف سنگینی بودند که یکی از آنها، مخفی نگاه داشتن تولد امام زمان (عج) بود .

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: در کنار این وظیفه، ایشان باید عده ای از خواص را نیز تولد منجی مطلع می ساختند و همچنین زمینه دوران غیبت ولی عصر(عج) را مهیا می کردند.

وی با بیان اینکه در زمان امام یازدهم (ع) نحله های فکری و فتنه های زیادی شکل گرفت گفت: ایشان همچنین وظیفه سنگین حفظ دین مردم و مبارزه با انحرافات دینی را نیز به عهده داشتند چرا که در آن زمان افراد زیادی سعی درمنحرف کردن اذهان مردم به ویژه مسلمانان داشتند.

خطیب جمعه رشت خاطرنشان کرد: اگر امروز از نظر مبانی دینی و به ویژه در بخش مهدویت دارای ریشه های قوی و مستحکم هستیم، دلیل آن مجاهدت هایی است که ائمه اطهار انجام داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی زاده همچنین به حوادث تروریستی در کشور ترکیه اشاره و خاطرنشان کرد: این اتفاقات تلخ نتیجه جانبداری های ترکیه از جنایت های داعش در سوریه است و کشورهای دیگرهمچون عربستان که حامی داعش بوده اند نیز باید منتظر چنین روزی باشند.

وی افزود: بدون شک خون مردم بی گناه یمن نیز به بار نشسته و گریبان آل سعود را نیز خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی زاده خاطرنشان کرد: بحران سوریه با راهنمایی های رهبری و حمایت های ولی عصر(عج) و رشادت های فرزندان ایران به تقویت اقتدار ایران منجر شد چرا که جبهه حق همواره پیروز است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست افزود: در هشت سال گذشته ارزش پول ملی ما به یک سوم رسیده و این کاهش ارزش پول، بر همه چیز تأثیر می گذارد به همین دلیل باید با عزم ملی چاره ای برای آن اندیشید.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی زاده تصریح کرد: به رغم اینکه بارها گفته شد با اجرای برجام مشکلات اقتصادی کشور حل می شود ولی مردم از برجام خیری ندیدند و قیمت مایحتاج مردم بالا رفته و سفره مردم کوچک شده و تا زمانی که مردم تأثیرات را به چشم نبینند، چیزی را باور نمی کنند.

وی با تصریح بر اینکه ظرفیت مردم پر شده است، یادآور شد: مردم به اندازه کافی مشکل دارند باید منافذ فساد بسته شود و بیش اجازه داده نشود که به معیشت مردم فشار آید.

شفیعی‌زاده یکی از مؤلفه‌های پیشرفت کشور را توجه به مسایل علمی دانست و خاطرنشان کرد: باید به امور معنوی و جوانان انقلابی توجه داشته باشیم و در این زمینه از افرادی استفاده شود که ثبات قدم داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.