رشت-استاندار گیلان گفت: با وجود ضعف عملکردی نهادهای دولتی در برخی حوزه ها، زیرسوال بردن خدمات صادقانه مسئولان به دور از انصاف است.

اساس کار رسانه ها پرداختن به واقعیات باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نجفی صبح شنبه در دیدار اعضای کمیته اطلاع رسانی دهه فجر که از مدیران خبرگزاری ها و مطبوعات استان تشکیل می شود رسانه را ابزار قدرتمندی در اختیار حکومت ها و دولت ها دانست و اظهار کرد: هرچه بیشتر از این ابزار بهره مند شویم، بهتر و مطلوب تر اندیشه های خود را به دیگران منتقل می کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه سلاحی قوی محسوب می شود، ادامه داد: ابرقدرت ها در دنیای امروز از طریق رسانه و اتاق های فکر، تلاش می کنند دنیا را هدایت کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه جنگ نرم در دنیای امروز بسیار مخرب تر از جنگ سخت است و رسانه مولفه اصلی جنگ نرم محسوب می شود، ادامه داد: انتقال اندیشه از طریق رسانه با شیوه ای مؤثرتر صورت می گیرد و رسانه است که قدرت برهم زدن اندیشه ها و تأثیرگذاری برجوامع را دارد.

وی ادامه داد: در کنار این کارکردهای رسانه، ایجاد آرامش هم بر عهده رسانه است و رسانه می تواند فضایی مطلوب را در جامعه ایجاد کند.

نجفی با بیان اینکه از کارکردهای مثبت رسانه ها غفلت ورزیده ایم، ادامه داد: پرداختن به واقعیات باید اساس کار رسانه ها باشد و بزرگنمایی و انتشار اخبار نادرست نباید در دستورکار رسانه ها قرار گیرد.

وی دهه فجر را فرصتی برای بازخوانی وقایع انقلاب دانست و گفت: انتقال خاطرات و وقایع انقلاب به نسل جوان با دست پرتوان رسانه به‌درستی قابل اجرا است.

استاندار گیلان به ضرورت بیان واقعیت‌ها و حقایق انقلاب اشاره کرد و افزود: با بازخوانی وقایع انقلاب باید ایستادگی و استقامت ملت ایران در مقابل زور و پاسداری از اندیشه‌های امام خمینی(ره) را به دنیا نشان دهیم.

وی با تأکید بر بیان نقدهای منصفانه از سوی رسانه ها ادامه داد: ممکن است در برخی از حوزه های عملکرد دولت ضعف هایی داشته باشد، اما زیرسوال بردن خدمات صادقانه مسئولان به دور از انصاف است.

نجفی ادامه داد: نباید تلاش ها و مزیت های استان را تحت الشعاع برخی نقدها قرار دهیم.

وی تأکید کرد: عده‌ای قصد به‌هم زدن فضای آرامش در استان را دارند و نباید بگذاریم فضای تعرض و بی‌انصافی در استان ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.