در حال حاضر شاهد حضور۲۰۰۰ هنرمند صنایع دستی در شهر مشهد هستیم و خرید صنایع دستی می تواند نقش به سزایی در اشتغال زایی داشته باشد. به همین منظور با دستور شورا قرار شده است که شهرداری تمامی هدایای خودش را از صنایع دستی خریداری نماید.

کاهش ۲۸ درصدی مصرف برق، ارمغان اقتصاد مقاومتی در شهرداری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر منابع انسانی پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد گفت : در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و با برنامه های متنوع انجام شده در خصوص مدیریت انرژی موفق به کاهش ۲۸ درصدی مصرف برق در مجموعه های متعلق به شهرداری مشهد شدیم.

دکتر مجتبی رجایی پور درگفتگو با خبرنگاران با اشاره به نام گذاری سال ۹۵ به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل توسط رهبرمعظم انقلاب افزود : با عنایت به این موضوع و بنا بر رویکرد شهرداری مشهد،  قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرداری مشهد تشکیل شد که با برگزاری جلسات  متعدد در حوزه های مختلف دستاورد های خوبی را داشتیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که تمامی برنامه‌های مدیریت شهری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، ادامه داد : در خصوص مدیریت انرژی در شهرداری مشهدبابیش از ۱۵۰ ساختمان فعال مقرر شد در کل اتاق های شهرداری مشهد اعم از مناطق ستاد ها و سازمان هاباتغییر نوع کلید های برق  از ۱ پل به ۲ و۳ پل، روشنایی برق در مکان های مورد نیاز مصرف شود که پس از تعمیم این موضوع کاهش تقریبی ۲۸ درصدی را در زمینه ی مصرف برق شاهد بودیم.

مدیر منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد در خصوص خرید تقاضای مازاد در برق در شهرداری افزود: در شهرداری مشهد بیش از هزار و دویست اشتراک برق وجود دارد که از این تعداد ۲۴۲ اشتراک تقاضای اضافه داشت که ما اینها را مجددا به شبکه برق شهری برگرداندیم که با این کار در حدود  ۲ میلیارد و چهارصد میلیون تومانی کاهش هزینه در پی داشتیم.

رجایی پور تصریح کرد : همچنین مقداری بار آماده یا رآکتیو در ۱۱۴ اشتراک برق داشتیم که مازاد آن را هم برگرداندیم و مجموع این ۲ اقدام که فقط در ۳۵۶ اشتراک برق ما اتفاق افتاد بالغ بر ۴ میلیارد  تومان در هر سال کاهش  تومانی را به همراه داشته است

وی در خصوص استفاده از انرژی های پاک در شهرداری مشهد گفت : با توجه به رویکرد های نوین در حوزه مدیریت انرژی و لزوم استفاده از انرژی های پاک به جای انرژی های فسیلی در شهرداری مشهد، در همین ساختمان شهرداری ساختمان قدیم و ساختمان توسعه و نیز ساختمان شمس ما از انرژی خورشیدی  استفاده می کنیم  که خیلی در کاهش مصرف برق اثر گذار است و می تواند زمینه ی مناسبی را  در بهره مندی همه ی مردم از نعمت برق فراهم کند.

این مقام مسوول تجمیع ساختمان ها و موسسات مرتبط با شهرداری مشهد را گامی نوین در حوزه اقتصاد مقاومتی و راحتی دسترسی همشهریان به خدمات شهرداری دانست و بیان کرد:  با کمک شورای اسلامی  شهر مشهد یک مصوبه ی مهم مبنی بر انجام مطالعات برای جانمایی و تملک و احداث یک ساختمان تجمیعی برای زیر مجموعه های شهرداری مشهدوکاهش رفت وآمدهای مازادی که در شهر  صورت می گیرد، به تصویب رسید و بر همین مبنا از ۱۵ ساختمان در سازمان های مرتبط با شهرداری۱۱مورد آن به ارزش  ۴۲ میلیارد تومان تجمیع شده و از ۳۵ ساختمان ستاد نیز ۱۷ مورد به ارزش ۴۴ میلیارد تومان آزاد شده است.

رجایی پور ارزش ریالی آزاد سازی املاک پراکنده مناطق را در حدود  ۸۳ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود : در حال حاضر در شهرداری مشهد هیچ گونه ساختمان استیجاری نداریم و این امربه طور کل حذف شده که این افتخاری است برای مجموعه ی شهرداری و این موضوع از نظر اقتصاد مقاومتی بسیار با برکت خواهد بود.

وی در باره فعالیت های انجام شده در خصوص لزوم حمایت از صنعت داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی در مدیریت پشتیبانی شهرداری مشهد اظهار داشت :  مصوبه ی ۲۳ شورا ناظر بر الزام شهرداری شهر مشهد به خرید کالا از داخل کشور است که با توجه به حجم انبوه خریدهای شهرداری روی این موضوع تاکید خاص و ویژه ای داریم. در حال حاضر شاهد حضور۲۰۰۰ هنرمند صنایع دستی در شهر مشهد هستیم و خرید صنایع دستی می تواند نقش به سزایی در اشتغال زایی داشته باشد. به همین منظور با دستور شورا قرار شده است که شهرداری تمامی هدایای خودش را از صنایع دستی خریداری نماید. ضمن اینکه پارک ها و اماکنی را برای خریداری صنایع دستی به جهت اشتغال خانگی و ایجاد اشتغال در کشور برای فروش این کالاها اختصاص داده ایم. در حال حاضر در تمام فروشگاه های شهر ما هیچ گونه کالای خارجی وجود ندارد مگر اینکه مشابه ایرانی آن وجود نداشته باشد.

رجایی پور با اشاره نقش پررنگ شهرداری مشهد در امر خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت تصریح کرد: بهداشت و درمان یکی از نیازهای شهر است و مرکز پزشکی شهرداری مشهد با فعالیت گسترده ای که از سال گذشته محقق شده و اکنون در سطح شهر مشغول خدمات دهی به مردم عزیز  هست. مرکز شماره۲ پزشکی شهرداری مشهد در خیابان کامیاب۵۴ محل سابق استقرار  روزنامه شهر آرا نیز آماده ی افتتاح است که هفته ی آتی به بهره برداری خواهد رسیدو درگام سومی که در حوزه ی  بهداشت و خدمات درمانی به شهروندان عزیز برداشتیم محل استقرار سابق شهرداری منطقه ی۵ را برای مرکز درمانی شماره۳ شهرداری مشهد آماده کرده ایم.

مدیرمنابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد از احداث ۳۰ جایگاه تک سکوی سوخت در معابر شهرخبرداد و
بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت زمین در شهرها به ویژه کلانشهرها گران است و برای شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی صرفه اقتصادی ندارد تا جایگاه سوخت در همه نقاط شهر احداث کند لذا شهرداری مشهد برای ایجاد جایگاه‌های سوخت وارد عمل شده است.  
وی افزود: در این راستا شهرداری مشهد با وزارت نفت به منظور رفع مشکل در نقاطی که با کمبود جایگاه سوخت مواجه است و همچنین کمک به کاهش آلایندگی هوا و ترافیک در سطح شهر جایگاه‌های سوخت تک سکو ایجاد می‌کند.  
رجایی پور گفت: با این طرح ۳۰ جایگاه تک سکو در مشهد با امکان سوخت‌گیری هم‌زمان ۶ خودرو ایجاد می‌شود که هر سکو یک اپراتور دارد.           
این مقام مسوول ادامه داد: ۱۵ سکو از این تعداد در جایگاه‌های سی ان جی و مابقی در معابر شهر احداث می‌شود.
مدیر منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد افزود: این امکان دارای پراکندگی مناسبی در شهر به ویژه هسته مرکزی شهر که با مشکل کمبود جایگاه مواجه است، احداث می‌شود.     
رجایی خراسانی با اشاره به انتشار فراخوان عمومی و مناقصه محدود برای این جایگاه‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا طی چند روز آینده فراخوان عمومی این پروژه منتشر خواهد شد و افراد توانمند می‌توانند به این حوزه ورود پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.