مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت: تشکل‌ها، موسسات و انجمن‌های فرهنگی هنری فعال استان یزد هم امسال به عضویت کمیته فرهنگی و هنری درآمده‌اند تا چهره مردمی این فعالیت‌ها پررنگ‌تر شود.

با حضورانجمن‌های فرهنگی استان چهره مردمی فعالیت‌های دهه فجر پررنگ‌تر می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از یزد، علی غیاثی ندوشن عصرچهارشنبه در نشست ستاد دهه فجر استان یزد اظهارداشت: برنامه‌های مختلفی با مشارکت ادارات مرتبط با مسائل هنری و فرهنگی در استان یزد برنامه‌ریزی شده و ان‌شاالله در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان، از برگزاری یادواره شهدای قرآنی کشور در یزد خبر داد .

غیاثی با اشاره به  برگزاری هفته قرآن و عترت یزد افزود:  در هفته قرآن و عترت یزد، برنامه‌های متعددی با این موضوع در هنرهای مختلفی از جمله فیلم و داستان برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر استان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات خوبی که امسال در سطح کشور برگزار می‌شود، انجام بخش‌های استانی جشنواره فیلم فجر است که در این بخش، ۱۶ فیلم از ۱۴ تا ۲۱ بهمن در محل سینما تک یزد اکران می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست اظهارداشت: همایش اخلاق با محوریت اندیشه‌های امام خمینی(ره) در یزد برگزار می‌شود.

رقیه دوست‌فاطمی‌ها ازنشست خاطره‌گویی در ۱۰۰ کتابخانه یزد خبر داد وافزود: امسال برای نخستین بار کمیته کتاب و کتاب‌خوانی ستاد دهه فجر تشکیل شده و تشکیل این کمیته می‌تواند توجه به کتاب و مطالعه را در جامعه افزایش دهد .

وی خاطر نشان ساخت: امسال بیش از ۳۰۰ برنامه مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی در سطح استان یزد برگزار می‌شود که از جمله مهم‌ترین این برنامه ها، افتتاح کتابخانه مصلی احمدآباد اردکان است که به همت امام جمعه این شهرستان انجام می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیزدر این نشست اظهارداشت:۳۶۷برنامه شاد و متنوع و خلاقانه ویژه کودکان و نوجوانان برای این دهه تدارک دیده شده است.

عباسعلی دانافر افزود: با عنایت به اینکه کمیته کودک و نوجوان یکی از کمیته‌های بسیار مهم است و با نسل سوم و چهارم انقلاب در ارتباط است، باید تلاش کنیم آنها را با آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب آشنا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.