بجنورد- مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در نوروز ۹۶خراسان شمالی با جشنواره‌های محلی در انتظار مسافران و گردشگران است.

خراسان شمالی با جشنواره های محلی در انتظار مسافران نوروزی است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری فاروج، محمد سویدانلویی ظهرچهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان فاروج اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا از ظرفیت‌های استان، به نحوی بهره‌برداری کنیم تا مردم استان از آن بهره ببرند.
وی افزود: در دنیای امروز گردشگری شاخص توسعه محسوب شده و در رویکرد اقتصادی و اجتماعی نوین، هر کشوری که گردشگری ندارد عقب‌مانده، توسعه‌نیافته و ناامن تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: کارکردهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی گردشگری باعث شده تا دولت‌ها توجه ویژه‌ای به سیاست گزاری و برنامه‌ریزی در این صنعت داشته باشند. 
سویدانلویی، درآمد زدایی، اشتغال آفرینی، فقرزدائی، عدالت‌گستری، حفظ محیط‌زیست و پایداری منابع مادی و معنوی جامعه را از کارکردهای اصلی صنعت گردشگری عنوان کرد.
وی در ادامه افزود: در استان خراسان شمالی بیش از ۱۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده که ۵۶۷ اثر ثبت ملی شده‌اند. 
وی افزود: در شهرستان فاروج نیز بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده که از این میان ۲۰ اثر به ثبت فهرست آثار ملی رسیده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: کارشناسان این مرکز در تلاش هستند تا مستندات لازم تهیه‌شده و آثار بیشتری در شهرستان فاروج به ثبت ملی برسد. 
سویدانلویی با اشاره به اینکه در فاروج جاذبه‌های طبیعی خیلی خوبی در دسترس است اظهار داشت: مخصوصاً روستاهای هدف گردشگری که به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب در سال جاری و آینده هستیم.
سویدانلویی همچنین افزود: در شهرستان اول به دنبال ایجاد زیرساخت هستیم، روستاهای هدف گردشگری ما و ظرفیت‌هایی که در شهرستان موجود است را تقویت کنیم.
وی کاوشگری تپه یام و تبدیل آن به پارک موزه را از مهم‌ترین برنامه‌ این نهاد در این شهرستان عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.