سبزوار- مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری گفت: توسعه فعالیتهای فرهنگی در سطح مناطق دانشگاهی از جمله اولویتهای این وزارتخانه است .

توسعه فعالیتهای فرهنگی مهمترین  اولویت وزارت علوم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار فضل الله ایرجی شب گذشته در حاشیه نشست مدیران فرهنگی دانشگاههای منطقه ۹ کشورکه در محل دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد در جمع خبرنگاران از افزایش بودجه فرهنگی دانشگاهها خبر داد و افزود: این افزایش از سال تحصیلی آینده عملیاتی می شود .

وی ادامه داد: دانشگاهها باید تا ۵ درجه ، بودجه فرهنگی خود را صرف فعالیتهای فرهنگی  کنند .

وی تصریح کرد: درحوزه فعالیتهای دینیدر جشنواره سی ام قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، شاهد رشدچشمگیربودجه فرهنگی بودیم و در حوزه نهضت رضوی هم در قسمت جشنواره های رضوی نسبت به سال گذشته به لحاظ کمی وکیفی از رشد قابل توجهی برخوردار شده ایم .

ایرجی اظهار داشت: در بخش تشرف و طریق رضوی هم نیز تعداد دانشجویان بیشتری از سطح دانشگاه ها به شکل دوطلبانه توفیق زیارت بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) را پیدا کردند.

وی همچنین با اعلام راه اندازی نخستین مرکز آفرینشهای فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه حکیم سبزواری یادآورشد: این مرکز در واقع وابسته به خلاقیت دانشگاه حکیم سبزواری می باشد واین دانشگاه می خواهد با نشان دادن ظرفیت و توانمدیهای دانشجویان خود ، بخشی از فعالیتهای این دانشگاه را به شکل مستقیم درحوزه اجتماعی به ظهور برساند .

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با ابراز خرسندی و حمایت از تشکیل چنین مراکزی در سطح دانشگاه ها  کمبود بودجه فرهنگی دانشگاهها ، لزوم تبلیغ فعالیتهای فرهنگی ، توسعه نا متوازن امکانات و استفاده از ظرفیت دانشگاهها در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی  را از مهمترین مباحث مدیران فرهنگی دانشگاههای منطقه ۹ کشور برشمرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.