بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: پروژه ساخت پالایشگاه کال ایمانی یک پروژه بلند مدت است که باید مرحله به مرحله انجام شود و باید در راستای اجرای این پروژه فرهنگ سازی کرد.

 پروژه ساخت پالایشگاه کال ایمانی یک پروژه بلند مدت است/  لزوم سرمایه گذاری بر کشاورزی و گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا صالحی صبح شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: معرفی استان مهمترین برنامه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و بقیه مسائل با فرهنگ سازی و کمک های مردم حل می شود.

وی در رابطه با جذب اعتبارات در سال جاری افزود: اعتبارات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته در بخش تملک دارایی و هزینه ای از متوسط کشوری بالاتر است و رشد خوبی داشتیم.

صالحی با اشاره به اینکه توسعه روستایی مبنای رشد توسعه هر منطقه است، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم در این استان احداث راههای روستایی، گازرسانی، اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنها مورد توجه ویژه قرارگرفته و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی یادآور شد: بانک سینا برای تکمیل و تجهیز واحدهای تولیدی استان با اهدای ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش روستایی با سود کمتر موافقت کرده که روستاییان هرچه زودتر برای دریافت این تسهیلات مدارک خود را به بانک ها تحویل دهند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به اینکه مشکل اصلی فرودگاه محل احداث فرودگاه است، افزود: رفع این مشکل بر عهده ما نیست و فرودگاه بجنورد به دلیل شیب نامناسب به لحاظ فرود و برخاست مشکل دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: اگربخواهیم استفاده بهینه از فرودگاه موجود و یک فرودگاه باری نیز داشته باشیم باید مشکلات مرتبط با نشستن پروازها مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه یکی ازقابلیت های استان بخش کشاورزی است، تصریح کرد: هر چقدر تولید استان را در بخش های مختلف کشاورزی و گیاهان دارویی افزایش دهیم و با صنایع تبدیلی از خام فروشی جلوگیری کنیم با ایجاد ارزش افزوده درآمد سرانه استان افزایش می یابد.

وی یادآورشد: توجه به آسیب های اجتماعی از جمله ساماندهی کودکان کار و معتاد به شدت پیگیری می شود و قرار است سازمان بهزیستی و کمیته امداد در ساماندهی این کودکان به ما کمک کند تا درسال آینده این موضوع اجرایی شود.

وی در رابطه با تعریف برند گردشگری برای استان نیز گفت: کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری استان موظف شدند تا با کارشناسی های لازم برند استان را تعریف کنند ولی فعلا گزارشی در این زمینه به ما ارائه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: استان با داشتن برند می تواند توریست عبوری را به توریست مقصدی تبدیل کند در این زمینه به یک برند قوی نیاز داریم و با توجه به اینکه این استان ظرفیت های گردشگری فراوانی دارد می تواند با استان های توریستی جهت تبدیل استان به مقصد گردشگری قرارداد ببندد.

وی در رابطه با تخلفات رسانه ها در رابطه با درج آگهی ها در نشریات اظهار داشت: حوزه معاونت سیاسی با تخلفات برخورد می کند و هر تخلفی از سوی هر رسانه ای صورت گرفته باشد و اعتدال در درج آگهی رعایت نشده باشد برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: افزایش نشریات محلی در استان بستگی به درخواست مردم دارد اگر مردم درخواستی داشته باشند حمایت می کنیم.

صالحی با اشاره به کاهش صادرات در سال جاری افزود: از آنجایی که صادرات استان مربوط به واحدهای تولیدی دولتی است در سال جاری با تعطیلی پتروشیمی در برهه ای از زمان صادرات با مشکل مواجه شد و از سوی دیگر انجام صادرات از استانهای دیگر نیز در این روند نقش داشته که گمرک استان باید در این زمینه تغییر نگرش داشته باشد تا صادرات استان رشد یابد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه درباره ساخت پالایشگاه کال ایمانی در شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه باید فرهنگ سازی خوبی انجام شود که سوء استفاده کنندگان بابت ثبت نام به منظور اشتغال در آنجا پول جمع نکنند.

صالحی بیان کرد: در حال حاضر هیچ خبری برای اشتغال در آنجا وجود ندارد و پروژه ساخت پالایشگاه کال ایمانی یک پروژه بلند مدت است که باید مرحله به مرحله انجام شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه مجوز صادر و امر تجهیز کارگاه در این منطقه انجام شده است، خاطرنشان کرد: استان از اجرای این طرح حمایت خواهد کرد که در حال حاضر نیز زمینی با مساحت پنج هزار هکتار در منطقه مذکور منظور شده است که این زمین بعد از اجرای مرحله به مرحله کار، به سرمایه گذار واگذار می شود.

صالحی به اجرای طرح جی تی پی پی پتروشیمی خراسان نیز اشاره کرد و گفت : این طرح به ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد که صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات اعلام آمادگی کرده و وثیقه های مورد نیاز بانک ملت توسط پتروشیمی باید تامین شود.

وی ادامه داد : در کنار این طرح طرح اوره ۲ نیز مصوب شده و در دست اقدام است تا با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به سرانجام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.