نقوی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ما باید حداقل به چنین اقدامی به شدت اعتراض کند، تاکید کرد: درواقع این اقدام برخلاف عرف دیپلماتیک و توافقات صورت گرفته و نیز برخلاف ادعاهایی است که غربی ها نسبت به آزادی و حقوق شهروندی دارند .

آمریکا باید برای ممنوعیت مهاجرت پاسخگوی افکارعمومی جهان باشد

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با«قدس آنلاین» در خصوص پیش‌نویس دستورات جدید ترامپ که مهاجرت از 7 کشور به آمریکا از جمله ایران را ممنوع اعلام کرده است اظهار داشت، این اقدام ترامپ نشاندهنده حاکمیت سیاست اسلام هراسی و ایران هراسی است که همچنان در دستگاه سیاست خارجی آمریکایی ها حکمفرماست و آنها تلاش می کنند تا به نحوی مسلمانان و از جمله ایران را تحت اتهامات تروریست قرار دهند.

وی افزود: طبیعتا اقداماتی از این دست حیثیت آمریکایی ها را به جهت ادعاهایی که تاکنون داشتند بی اعتبار می کند؛ این به نوعی محدودیت سازی علیه ایرانی ها و اقدامی خصمانه و محدودیت سازعلیه ایرانیان محسوب می شود بنابراین با توجه به اینکه 1+5 متعهدند طبق برجام تحریم جدیدی علیه کشور ما نداشته باشند ایجاد چنین اقدامات محدودیت سازی اگر حتی نقض آشکار برجام هم نباشد که به اعتقاد ما هست بد عهدی و عهد شکنی نسبت به توافق برجام محسوب می شود.

نقوی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ما باید حداقل به چنین اقدامی به شدت اعتراض کند، تاکید کرد: درواقع این اقدام برخلاف عرف دیپلماتیک و توافقات صورت گرفته و نیز برخلاف ادعاهایی است که  غربی ها نسبت به آزادی و حقوق شهروندی و ... دارند.

وی افزود: اگرچه ما خوشحالیم که آمریکایی ها به شهروندان ما ویزا نمی دهند به این جهت که حداقل شهروندان ما گرفتاراین زندگی پوشالی و مادی و بی هدف غربی ها نمی شوند؛ اما اینکه یک کشورمدعی آزادیِ حقوق شهروندی برای شهروندانِ کشور دیگر محدودیت های بسیار سخیفانه ایجاد می کند جای تعجب است و آمریکایی ها باید برای این رفتار خود پاسخگوی افکارعمومی جهان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.