معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون از ۹۵۲ شهرک و ناحیه صنعتی کشور، ۲۹۰ شهرک در نواحی روستایی مستقر بوده و گسترش نواحی صنعتی روستایی به منظور توسعه روستاها مدنظر قرار دارد.

ضرورت گسترش فعالیت نواحی صنعتی در مناطق روستایی کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی یزدانی عصر شنبه در آئین کلنگ زنی نخستین پروژه تولید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کشور در شهرستان خمین، اظهار داشت: با توجه به سیاست های فعلی کشور که جلوگیری از مهاجرت به شهر و توسعه روستاها است، تامین زیرساخت ها در این مناطق و همچنین فعال شدن واحدهای صنعتی و تولیدی، عامل ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور افزود: این ایجاد اشتغال علاوه بر درآمدزایی، سبب حفظ روستاها، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و در نهایت توسعه در مناطق روستایی می شود.

یزدانی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به سیاست ایجاد توسعه در روستاها، شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد نواحی صنعتی در جوار مناطق مستعد روستایی را در دستور کار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به کلنگ زنی پروژه صنعتی تولید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کشور در شهرستان خمین طی روز جاری گفت: شهرستان خمین بستر مستعدی برای سرمایه گذاری به منظور تولید است، چرا که به منظور رونق تولید و توسعه صنعت در این منطقه، قیمت زمین در شهرک های صنعتی تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان ساخت: طرح تولید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کشور در شهرستان خمین در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی کشور و پس از تصویب در کارگروه ملی به منظور ایجاد اشتغال در روستاها عملیاتی می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور تصریح کرد: طرح تولید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان خمین در زمینی به مساحت چهار هکتار با اعتبار اولیه ۱۲۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته می شود.

یزدانی همچنین خاطرنشان ساخت: با عملیاتی شدن این طرح و بهره برداری از آن، زمینه اشتغال برای ۷۰۰ نفر از روستاییان منطقه خمین فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.