یزد – رئیس کل دادگستری استان یزدگفت: نصب دوربین ها ی نظارتی امروزه در تمام کشورهای پیشرفته مورد پذیرش قرارگرفته و ضمن اینکه نمی توان با حضور فیزیکی نیروی انتظامی در همه معابر ، شهر را به یک شهر پلیسی تبدیل کرد.

 انتقاد از نصب دوربین در معابر شهری دور از انتظار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری،محمدرضا حبیبی با اشاره به نصب دوربین های نظارتی کنترل سرعت در سطح جاده ها و داخل شهرهای استان  اظهارداشت: نصب و بهره برداری از دوربین های کنترل سرعت در معابر شهری ، کاهش تصادفات و تسریع کشف جرائم را رقم زده است .

وی افزود: مهمترین و اولین درخواست مردم از مسئولان نظم و امنیت است که بستر رشد و تعالی هر جامعه نیز محسوب می شود .

این مسئول با اشاره به اینکه استفاده از دوربین های نظارتی امروز در همه دنیا پذیرفته و مورد بهره برداری قرار می گیرد ، تصریح کرد: باید هزینه ارتکاب جرم برای مجرمین بالا رود تا یک گام مهم در جهت پیشگیری از وقوع جرم برداشته شود .
وی  ازبحث پیشگیری ، مقدم بر درمان است ، به عنوان یک اصل مورد وثوق و اقبال در همه دنیا یاد کرد و گفت: باید با اقدامات مقتضی ، پیشگیری های وضعی و انتظامی را در جامعه ایجاد کرد ومعمولا افراد خلاف کار و بزه کار افراد با هوش و محاسبه گری هستند و در بسیاری از مواقع با محاسبه احتمال شناسایی و دستگیری در مکان های دارای دوربین های نظارتی از انجام تخلف و جرم اجتناب می کنند .
رئیس کل دادگستری استان یزد به انتشار نقد یکی از اساتید دانشگاه راجع به نصب دوربین های نظارتی شهری اشاره کرد و افزود: همواره مجموعه های قضایی و انتظامی از همراهی مجموعه های دانشگاهی و علمی در مواجه و برخورد با معضلات و ناهنجاری های اجتماعی استقبال می کنند اما به شرط آنکه این بحث ها و نقد ها در یک محیط علمی و با حضور اساتید و مسئولان مجرب هر دو مجموعه طرح و منجر به اخذ بهترین راهکارها شود .
حبیبی خاطر نشان ساخت: نقد یک طرفه از نصب دوربین در معابر شهری که اولین و کمترین نتیجه آن کاهش محسوس جرائم رانندگی است و امنیت و آرامش شهروندان را نیز افزایش می دهد از سوی یک فرد دانشگاهی دور از انتظار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.