شیخ «عبدالامیر قبلان» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان و « سید علی فضل الله» از علمای برجسته لبنان، تصمیم « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه هفت کشور اسلامی را « نژادپرستانه و ضد حقوق بشر» خواندند و آن را بشدت محکوم کردند.

دوعالم برجسته لبنانی:تصمیم ترامپ علیه مسلمانان، نژادپرستانه وضد حقوق بشر است

به گزارش "قدس آنلاین"، شیخ قبلان، فرمان اجرائی ترامپ درخصوص ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور عربی و اسلامی به آمریکا را «نژاد پرستانه و ضد حقوق بشر» خواند.

در بیانیه نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان تاکید شده است که این دستور ترامپ، رویکرد خصمانه دولت جدید آمریکا را علیه ملت هائی که همچنان در آتش تروریسم ساخته و پرداخته دولت قبلی آمریکا می سوزند، اثبات کرد.
در این بیانیه تصریح شده است: تصمیم نسنجیده ترامپ هیچ توجیهی ندارد و دولت آمریکا باید مقامات قبلی این کشور را که به اعتراف ترامپ مسئول شکل گیری باندهای تکفیری هستند، محاکمه کند.
شیخ قبلان به رئیس جمهوری جدید آمریکا گوشزد کرده است، از این تصمیم ظالمانه که خسارت هایی را به برخی ملت ها و کشورها وارد می کند و آنها را در معرض طمع ورزی تروریست ها و نقشه های شیطانی آنها قرار می دهد، عقب نشینی کند.
نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان همچنین حمله علیه مسجد کبک (کانادا) را اقدامی تروریستی و در تضاد با آموزه های همه ادیان الهی دانسته و آن را بشدت محکوم کرده است.

** تعدی علیه مسلمانان درغرب نتیجه فضاسازی های ترامپ است
«سید علی فضل الله» از علمای برجسته لبنان هم تاکید کرد: تعدی علیه مسلمانان درغرب، کانادا و آمریکا نتیجه فضاسازی هایی است که دونالد ترامپ و دیگران مسئولان آمریکائی و غربی با سخنان، مواضع و رفتارخود علیه اسلام ایجاد کرده اند.
فضل الله خاطرنشان کرد: فرمان اجرائی ترامپ برای ممنوع شدن ورود شهروندان هفت کشور عربی و اسلامی به آمریکا که اتهاماتی را متوجه مسلمانان کرده است و آنها را در ردیف تروریست ها قرار می دهد، تصمیمی نژاد پرستانه است و با ارزش های بنیادین منافات دارد.
وی با تاکید براهمیت گفت وگوی علنی با گروه های مختلف درغرب به منظور پایان دادن به سیاست اتهام زنی به دیگران، بر ضرورت مقابله با نژاد پرستی و تروریسم تاکید کرد.
براساس این گزارش «جنبش امت» لبنان هم با صدور بیانیه ای، تصمیم دونالد ترامپ در ممنوع کردن ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا را محکوم کرد.
در این بیانیه هشدار داده شده است که «مواضع نژادپرستانه ترامپ باعث تحریک اقدامات خشونت آمیز و تروریستی و همچنین نفرت پراکنی علیه دین اسلام می شود.
جنبش امت از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو شورای همکاری های خلیج فارس خواسته است تا به این تصمیم ظالمانه ترامپ واکنش نشان داده و در مقابل سیاست های کینه توزانه علیه عرب ها و مسلمانان بایستند.
ژنرال «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان هم پیشتر در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی فرانسه تاکید کرده بود که این تصمیم ترامپ قبل از دیگران با اعتراض و مخالفت آمریکائی ها مواجه می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.