تبریز- امام جمعه تبریز با بیان اینکه استکبار جهانی درصدد است تا از طریق فضای مجازی و ماهواره‌ها با تبلیغات بی بند و باری را در میان جوانان رواج دهد، گفت: نباید اجازه دهیم از طریق فضای مجازی جوانانمان تحت تاثیر شبهات قرار گیرند.

استکبار به دنبال رواج بی بند و باری در میان جوانان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز،  آیت الله محسن مجتهد شبستری صبح سه شنبه در مراسم زنگ انقلاب در تبریز با تبریک این روز، اظهار داشت: این روز مهم و سالگرد انقلاب شکوهمند و آغاز دهه فجر و سال روز ورود امام را به امام زمان و مقام معظم رهبری و تمام ملت ایران و به معلمین و مسئولین محترم و خانواده‌های شهدا تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه امیدواریم انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل شود، خاطرنشان ساخت: انقلاب در لغت به معنی تحول است ولی در اصطلاح رایج جهان انقلاب را شورش جمعی بر علیه نظام حاکم به منظور براندازی نظام و ایجاد نظام جدید با ساختاری نو می‌نامند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از سال ۴۲ به رهبری امام آغاز شد، تشریح کرد: مردم ایران در اثر انفاس قدسی امام متحول شدند و از رهبری امام پشتیبانی کردند، در عرض ۱۵ سال به بلوغ سیاسی بالایی رسیدند و روز به روز بر تعداد تظاهرکنندگان افزوده شد و در ۵۷ با تقدیم هزاران شهید و شکنجه‌ها و تهدیدها انقلاب جواب داد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب ما از نظر فرهنگ وضع عصر ملکی داشتیم، یادآور شد: از نظر علمی افت بسیار محسوس بود مخصوصا در سطوح عالیه علمی عده‌ای نور چشمی‌ها در مراکز دانشگاه‌ها درس می‌خواندند و افراد درسخوان کم بود.

آیت الله شبستری با اشاره به اینکه در زمان شاه تکنیک و فناوری هیچ تشویقی انجام نمی‌افتاد و نمی‌گذاشتند آن ابتکار و خلاقیت به نام ایرانی معرفی شود، اضافه کرد: جنس اختراع شده را به کشور برده و بسته بندی می‌کردند و با نام لاتین وارد ایران می‌کردند.

وی با بیان اینکه در زمان قبل از انقلاب اسلامی اسم ایران اسلامی بود ولی خبری از عمل به دستورات اسلامی نبود، ابراز داشت: وضع حجاب بسیار أسف‌ناک بود و زنان آن راهی را می‌رفتند که زنان غربی ریل‌گذاری کرده بودند، تعداد مشروب فروشی‌ها از کتابفروشی‌ها و نانوایی‌ها بیشتر بود و بین جوانان بی بند و باری بیشتر به چشم می‌خورد.

وی افزود: در همچنین شرایطی با پیروزی انقلاب و رهبری امام تحول ۱۸۰ درجه‌ای رخ داد، از نظر پیشرفت علمی امام فرمودند افراد بی سوادی هم که میان سال و همه مردم باید درس بخوانند و نهضت سواد آموزی در کشور رایج شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بی سوادی در کشور کم شده است، اظهار داشت: ۹۶ درصد مردم باسواد هستند و ۳ یا ۴ درصد در روستاها بی سواد هستند، از نظر پیشرفت علمی در المپیاد علمی که دانش آموزان برگزار می‌کنند با سربلندی به کشور بر می‌گردند که این نشان از بالا بودن سطح سواد در جامعه می‌باشد.

آیت الله مجتهدشبستری با اعلام اینکه تعداد دانشجویان دختر از دانشجویان پسر بیشتر است، خاطرنشان کرد: در زمان انقلاب این تبلیغات منفی صورت می‌گرفت که اسلام نمی‌گذارد دختران درس بخوانند ولی این چنین نشد.

وی با اشاره به اینکه از نظر فناوری به انرژی هسته‌ای رسیده‌ایم، افزود: اگر مزدوران بگذارند شرکت‌های دانش بنیان و فناوری در زمینه‌های مختلف به به برکت انقلاب به وجود آمده است و از نظر فرهنگ دینی خوب است.

نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در آن زمان در مدارس نمازخانه وجود نداشت، اظهار داشت: امروز در اغلب مدارس نمازخانه وجود دارد و در جلسه‌ای مدیر کل آموزش و پرورش استان می گفتند که بسیاری از نمازخانه‌ها تاسیس و ترمیم شده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر حجاب وضع ما قابل ملاحظه با گذشته نیست تصریح کرد: در گذشته حجاب به سمت و سوی عریانی‌گری پیش می‌رفت.

آیت الله مجتهد شبستری در خصوص فرهنگ ضد اسلامی خواهر شاه، تاکید کرد: اقدام خاندان شاه در خصوص حجاب به قدری شدت یافته بود که اشرف پهلوی به خاطر حجاب دانشجویان دختر در دانشگاه، خواستار تخته کردن درِ آن دانشگاه شده بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه استکبار جهانی درصدد است تا از طریق فضای مجازی و ماهواره‌ها با تبلیغات بی بند و باری را در میان جوانان رواج دهند، خاطرنشان ساخت: نباید اجازه دهیم از طریق فضای مجازی جوانانمان تحت تاثیر شبهات قرار گیرند، اگر شبهه فکر شما را مشغول کرد به اهل آن شبهه مراجعه کنید تا از مسیر اسلام و قرآن جدا نشوید.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: درس بخوانید مخصوصا در مدارس شاهد که یادگاران شهیدان هستید و باید برای شهر تبریز الگو باشید؛ با انس با قرآن با احترام از والدین و اساتید ثابت کنید که محصلین این مدرسه واقعا راه ائمه اطهار را می‌پیمایند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.