رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با تشریح برنامه های این سازمان در ایام الله دهه مبارک فجر از ایجاد نهضت روشنگری روحانیت همزمان با ایام سالگرد انقلاب خبر داد.

نهضت روشنگری روحانیت در تبیین ابعاد مختلف انقلاب همزمان با دهه فجر

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی، با تبریک و گرامی داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: حضور روحانیون و طلاب بسیجی در برنامه های مختلف دهه مبارک فجر نشان دهنده جایگاه مردمی و سهم بزرگی است که روحانیت در روند انقلاب برعهده داشته است.

وی افزود: حضور فعال و مؤثر در ستادهای بزرگداشت دهه فجر به منظور پی ریزی جشن های دهه فجر انقلاب و همچنین غبار روبی تربیت شهیدان از برنامه هایی است که از سازمان بسیج طلاب و روحانیون انجام می شود.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: مشارکت در برگزاری جشن های گروهی مردمی با توجه به این که روحانیت از جنس مردم و همواره در کنار مردم بوده اند از دیگر برنامه هاست که با حضور روحانیون و طلاب در مدارس، مساجد، دانشگاه ها و نهادهای مختلف، این کار صورت می گیرد.

وی برگزاری نشست های بصیرتی با موضوع تبیین ابعاد مختلف انقلاب را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد و عنوان کرد: تبیین ابعاد مختلف انقلاب از برنامه هایی است که در دهه مبارک فجر صورت می گیرد چرا که نیاز است بعد از این سال ها که از عمر انقلاب می گذرد، موضوعاتی که باعث تعالی و پیشرفت انقلاب شده تبیین شود و به همین منظور، راه اندازی طرح نهضت روشنگری در حوزه های علمیه، پایگاه های مقاومت بسیج و با حضور اساتید و طلاب یکی از مهم‌ترین برنامه هایی است که در این دهه به آن پرداخته خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی افزود: دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و آزادگان که حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند، از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام است و برنامه ریزی های خوبی انجام شده است تا طلاب بسیجی به دیدن خانواده های شهدا بروند.

وی از برگزاری جشنواره ورزشی طلاب و روحانیون به عنوان یکی دیگر از برنامه های این سازمان در دهه فجر نام برد و خاطرنشان کرد: بنا بود این جشنواره در دهه فجر برگزار شود اما به دلیل اینکه نخواستیم دیگر برنامه های سازمان تحت الشعاع قرار بگیرد، جشنواره سراسری بعد از دهه فجر در تهران برگزار می شود.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور اضافه کرد: همایشی منطقه ای نیز با محوریت بحث گفتمان علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در اهواز و با حضور مدیران حوزه های علمیه، نمایندگان ولی فقیه و روحانیون ۴ استان کشور برگزار می شود، ضمن اینکه اجلاس اساتید حوزه های علمیه اواخر این هفته در قم برگزار می شود. /

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.