قائم مقام کمیته امداد استان تهران گفت: بیش از ۶۱ هزار خانوار با جمعیتی حدود ۱۰۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند.

بهره‌مندی بیش از ۶۱ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد

به گزارش «قدس آنلاین»،  سید ابوالفضل پرپنچی، قائم مقام کمیته امداد استان تهران در نشست با شهردار منطقه سه تهران با بیان اینکه بیش از ۶۱ هزار خانوار با جمعیتی حدود ۱۰۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند، افزود: از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۴۳ خانوار با جمعیتی بیش از ۳۸ هزار و ۵۵۴ نفر در شهر تهران ساکن هستند و از خدمات کمیته امداد در مناطق ۲۲ گانه بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد خانوار، ۱۵ هزار و ۶۷۱ خانوار تحت حمایت از طرح های خودکفایی و اشتغال زایی بهره مند هستند؛ اظهار کرد : طی نه ماهه امسال یک هزار و ۷۶۵ مددجوی تهرانی تحت آموزش های فنی و حرفه این نهاد قرار گرفته اند.

پرپنچی با بیان اینکه مددجویان با فراگرفتن آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای از طریق موسسه‌های کاریابی و شرکت های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می‌شوند، تصریح کرد: کارفرمایان با مراجعه به کمیته امداد می‌توانند نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام کرده و از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره‌مند شوند.

قائم مقام کمیته امداد استان تهران، تصریح کرد: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان تحت حمایت، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن در سال اول ۱۰۰ درصد بیمه حق کارفرما و در سال دوم ۵۰ درصد آن توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی اشتغال نیازمندان در جامعه، حول محور توانمندسازی آنان است، افزود: طی ۹ ماهه امسال، در قالب طرح کاریابی، ۲۷۵ مددجوی تهرانی صاحب شغل شدند.

پرپنچی با بیان اینکه این نهاد مصمم است با بهره گیری از ظرفیت های موجود با همکاری شهرداری خدمات بهتری را به محرومان جامعه ارائه کند، گفت: این نهاد برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت همراه با آموزش های فنی و حرفه‌ای تسهیلات پرداخت می‌کند که با توجه به فضاهای مناسب شهرداری می‌توان گام‌های اساسی در زمینه اشتغال زایی این قشر برداشت؛ شهرداری ظرفیت های خوبی در اختیار دارد که می‌تواند با برنامه‌ریزی برای خودکفایی مددجویان و کاهش فقر در جامعه موثر واقع شود.

قائم مقام کمیته امداد استان تهران بیان کرد: کمک به تامین هزینه های بیمه و درمان، ساخت و تعمیر مسکن، پرداخت کمک جهیزیه و هدیه ازدواج فرزندان جامعه هدف، انجام مشاوره های خانوادگی، تحصیلی و حقوقی از دیگر خدمات کمیته امداد است که خانواده های تحت حمایت از آن بهره مند می شوند.

وی یادآور شد: بهره ‌مندی از ظرفیت‌های خیران، همکاری و مشارکت در بخش‌های مختلف حمایتی از جمله درمان، مسکن و سایر موارد کمک‌های شایانی را در توانمندی جامعه هدف این نهاد می‌کند.

پرپنچی همچنین به افتتاح دفتر کمیته امداد استان تهران در مناطق سه، شش و ۲۲ تهران اشاره کرد و گفت: طی تغییرات ساختار سازمانی با رویکرد ارائه خدمت سریع، مطلوب و اثربخش به جامعه هدف، مدیریت های شمال شرق، جنوب شرق، شمال غرب، جنوب غرب و مرکزی به ادارات اجرایی منتقل شدند و ادارات تابعه این نهاد در مناطق ۳، ۶ و ۲۲ به زودی افتتاح و فعالیت رسمی خود را آغاز می کنند تا خدمات رسانی بهتری در مجموعه جمعیتی و جغرافیایی این مناطق داشته باشند.

رضا دباغی، شهردار منطقه ۳ تهران هم در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیتهای حوزه اجتماعی شهرداری در جهت خدمت رسانی به نیازمندان، مراتب همکاری خود را با کمیته امداد استان تهران اعلام کرد و گفت: علاوه بر حضور در مراسم افتتاح دفتر کمیته امداد در منطقه سه تهران، به اتفاق معاونین خود از اداره این نهاد در منطقه دیدن و در جهت کمک به نیازمندان تعامل و همکاریخواهد داشت.

وی افزود: همچنین تفاهم نامه ای به جهت همکاری های بیشتر با کمیته امداد منطقه سه برای خدمت به محرومان تنظیم و پس از آغاز فعالیت رسمی این نهاد به امضای دو طرف خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.