یزد- مدیرکل سمن های سلامت وزارت بهداشت گفت: توانمندسازی سمن های سلامت از مهمترین اهداف معاونت اجتماعی وزارت بهداشت است .

توانمندسازی سمن های سلامت، مهمترین هدف وزارت بهداشت است

به گزارش قدس آنلاین، دکترمصطفی جمالی صبح چهارشنبه در دیدار با مدیران سمن های سلامت استان یزد اظهارداشت: ارتباط نزدیک با مردم و جامعه مهمترین رکن برابری اجتماعی وجود سمن های فعال است و سمن ها برای ارایه خدمات موثر و پایدار به جامعه بایدبرنامه استراتژیک شفافیت داشته باشند. 

وی تصریح کرد: سمن ها باید با پاسخگویی و دوری ازهرگونه تبعیض خدمات را به مردم  ارائه دهند وتقویت وحس نوع دوستی و مشارکت درجامعه از مهمترین رسالت سمن ها است .

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ سازمان مردم نهاد ملی سلامت در کشور فعالیت می کنند افزود: در ایران به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سمن سلامت داریم و سمن ها به دلیل ارتباط با توده های مردم و آگاه بخشی،نیازهای واقعی جامعه را احساس و به گوش مسئولان می رسانند.
جمالی خاطر نشان ساخت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، وظایف غیر حاکمیتی به سمن های توانمند سپرده می شود که این خود موجب افزایش کمی و کیفی خدمات و در نتیجه کاهش هزینه ناشی از ماهیت داوطلبانه سمن ها می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این نشست ضمن تبریک دهه ی مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: تحول در سلامت نیازمند مشارکت تمام بخشهای جامعه هست.

محمد رضا میرجلیلی تصریح کرد: مهمترین نیاز امروز استان افزایش سواد سلامت است که سمن ها می توانند نقش بسیار موثری در این رابطه داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد تا زمینه مشارکت بیش از پیش تمام بخشها به خصوص سمن های سلامت در استان فراهم شود.

رئیس دبیرخانه مشارکتهای اجتماعی یزد دراین نشست گفت: بیش از ۶۰۰ سمن وانجمن فعال دردراستان وجود دارند که   ۲۵ سمن در حوزه سلامت در استان یزد فعالیت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.