شهرکرد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری با تولید بیش از ۶۳ هزار تن چغندرقند و خرید همین میزان از خارج از استان رکورد تولید ۲۰ هزار تن شکر را شکسته است.

چهارمحال و بختیاری رکورد تولید شکر را شکست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ذبیح الله غریب بعداز ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان گفت: با اشاره به اینکه حجم ریالی مطالبات گندمکاران استان دو برابر بودجه عمرانی بوده است افزود: از ابتدای سال تاکنون کل مطالبات سال گذشته و امسال کشاورزان و همچنین بدهی کشاورزان خسارت دیده و مطالبات بیمه ای آن ها پرداخت شد.

وی میزان درآمد سالانه بهره برداران بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری را بیش از ۳هزار میلیارد تومان برآورد کرد و تصریح کرد: سالانه بیش از یک میلیون و ۳۷۲ هزار تن محصولات باغی، دامی، آبزیان، گیاهان گلخانه ای و گیاهان زینتی در این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۵ درصد کاهش بارندگی داشتیم تأکید کرد: با تدابیر و سیاست های صورت گرفته توسط متخصصین محصولات غیر استراتژیک را کاهش سطح داده و گیاهان دیگر را جایگزین آن ها کرده ایم.

غریب خاطرنشان کرد: : استان چهارمحال و بختیاری در تولید محصولات هلو، سیب زمینی، گردو، شیر و گوشت رتبه های دوم تا پنجم کشور را کسب کرده است.

وی تولید امسال محصولات باغی در استان را ۱۸۱ هزار تن، تولید محصولات دامی را ۲۸۳ هزار تن، تولید محصولات گلخانه ای را دوهزار تن، تولید قارچ را ۷هزار و ۵۰۰ تن،تولید محصولات آبزی را ۲۱هزار تن و تولید گیاهان زینتی را ۵میلیون شاخه گل تخمین زد.

غریب گفت: بیش از ۴۸ قفس پرورش ماهی سردابی در دریاچه کارون چهار در دولت تدبیر و امید تکمیل شد که ظرفیت تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی در سال را دارند.
 وی میزان خرید تضمینی گندم در سال بعد را ۶۹ هزار و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: کشاورز نمونه استان با تولید ۱۲ تن گندم در هکتار رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری با تولید بیش از ۶۳ هزار تن چغندرقند و خرید همین میزان از خارج از استان رکورد تولید ۲۰ هزار تن شکر را شکسته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: طی امسال ۹۰ پروژه کشاورزی افتتاح شده است و همچنین ۲۶ پروژه به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۹۸ نفر در دهه فجر افتتاح می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.